12فروردین 1358 ، برگی سیاه در تاریخ ایران زمین



12 فروردین سال 1358 خورشیدی ، به ظاهر رفراندومی برای تائید نظام جمهوری اسلامی برگزار شد .
حتی اگر قبول کنیم که این رفراندوم در شرایط درست و بدون دست کاری و یا ... برگزار شده است ؛اکنون پس از 34 سال ، بیش از 80 درصد شرکت کنندگان در آن رفراندوم ،در میان ما نیستند!
به نظر شما ، با توجه به این همه مستندات در مورد نا کارایی و فساد نظام جمهوری اسلامی ، ما اکنون نباید خواستار یک رفراندوم برای تعیین نوع نظام مورد نظر خود باشیم؟!
آیا پس از اینهمه مدت ، به آن اندازه از شعور سیاسی نرسیده ایم که ،شرایط یک رفراندوم آزاد را متوجه شویم و بخواهیم در فرصتی معین که می تواند مثلا از 6 ماه تا یک سال طول بکشد ،مردم توسط رسانه ها ،احزاب آزاد و غیر حکومتی و مناظره صاحبنظران در مورد بهترین گزینه برای نظام آینده ، تصمیم بگیرند و انتخاب کنند ؟
راستی چرا بعضی ها از واژه رفراندوم برای تعیین نظام وحشت دارند؟!
مگر نظر بر خواسته و رای مردم نیست؟!
اگر معتقدید نظام مورد نظر شما ،حائز اکثریت طرفدار در ایران است ،پس نگرانیتان از برگزاری رفراندوم چیست؟!
فقط یک موضوع را برای این افراد لازم است گوشزد کرد :

مردم ایران ، آن مردم 34 سال قبل نیستند ...امروز دنیای اطلاعات ،سطح آگاهی این مردم را بالا برده است و هر چند هنوز به انحاء مختلف ،حکومت سعی میکند آنها را از آگاهی و واقعیتها دور نگه دارد ،ولی جوانان این مرز و بوم ، نشان داده اند که تشنه آگاهی هستند و امروز می توانند به راحتی ،خوب و بد را از هم تشخیص دهند .

روز سیاه 12 فروردین ،لکه ننگی بر پیشانی مردمی است که دانسته و ندانسته ،اسیر بازیهای سیاسی غرب و شرق شدند و این لکه بزودی توسط جوانان غیرتمند و میهن دوست پاک خواهد شد .
امید که به زودی زود شاهد برگزاری انتخاباتی آزاد در ایران باشیم و در این میان ،مردم ایران و بخصوص جوانان ،از شعور خود دفاع کنند و کاری کنند که اشتباهات گذشتگان و پدران و مادرانشان به بوته فراموشی سپرده شود .

مطمئنم که در نهایت ،جوانان ایران زمین ،حرف آخر را خواهند زد .
پاینده ایران و ایرانی

همایون نادری فر
 یازدهم فروردین ماه 1392 خورشیدی

۱ نظر:

  1. همایون گرامی
    امروز ظاهرا لیست کاندیدا ها در سایت شورای ملی در دسترس هست. خوشحال شدم نام شما را دیدم.
    پیروز باشید.
    https://www.farakhanmeli.org/committee/links/%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%85%DB%8C/103-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-alireza-ing-ghahremani/%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%85%DB%8C

    پاسخحذف