سخنــی با همـــدلان



کسانی که در طول چند سال گذشته افتخار همکاری را با آنها داشتم و نیز کسانی که علاقمند به پیگیری عمل کنشگران سیاسی و اجتماعی بودند ،بخوبی با خلقیّات ، اندیشه و افکار من آشنا هستند و نیز خوب می دانند اهل ابراز عقیده و نظر و انتقاد در جای مناسب آن هستم و زیر آن را نیز با اطمینان امضاء میزنم !.

ابتدا باید خاطر نشان سازم که برای من هر فردی قابل احترام است و نیز قابل انتقاد ؛ و صرف جایگاه افراد حتی در بالاترین منصب و یا دارای طرفداران بیشمار،دلیل بر عدم امکان نقد نیست .( البته نقد سالم ،و در زمان و مکان مناسب و درست و دارای پیشنهاد همراه و نه هر توهینی که این روزها به نام نقد انجام می گیرد )
و معتقدم که این روند از تولد و رشد و نمو دیکتاتوری در جامعه جلوگیری می کند .

ضمنا اگر قرار بود حرف نزنم و یا سکوت کنم و یا در مقابل اشتباهات افراد عکس العمل مناسب ( ونه دشمن شاد کن) انجام ندهم ، در همان ایران می ماندم و به زندگی پر از رفاه خودم ادامه می دادم .
این را گفتم که بدانید اهل بله قربان و تسامح به هر قیمتی نیستم . حال این فرد فرمانده ام باشد و یاحتی خدای ایرانم ! و نظر خودم را حتی اگر مخالف نظر وی باشد خواهم گفت !

اینکه بخواهید همانند جمهوری اسلامی و مزدورانش با انواع تهمتها و دروغها و پرونده سازیها و نیز مفتش بازیها ، فضا را بر علیه میهن دوستان و آزادیخواهان واقعی ، تنگ کنید ، بسی خیال باطل .
چرا که ما گر زسر بریده می ترسیدیم ، در محفل عاشقان نمی رقصیدیم .

نکته دوم اینکه ،برای من کنشهای هم میهنان داخل کشور و کوچکترین تلاشها در مسیر دمکراسی طلبی در داخل میهن ،ارزشی بس فراتر از شعارهای مرگ بر دیکتاتور خارج از کشور دارد . چرا که در فضای خفقان ایران بوده ام و با هزینه های فعالیت ها حتی در کمترین میزان تاثیر گذاری آن آشنا هستم .
بنابراین تشکیل گروهها و تشکلهایی در باب حمایت از حقوق بشر و افشای نقض آن در ایران همچون لگام ( لغو گام به گام اعدام ) از سوی برخی افرادی که گذشته نه چندان روشنی دارند ،ولی امروز مستقیما در مقابل نظام جور و ستم ایستاده اند ،همچون محمد نوری زاد ,دکتر ملکی و حشمت طبرزدی ؛ قابل احترام و ستایش است .
کما اینکه خود نیز افتخار سازماندهی و مدیریت گروههایی را در داخل کشور و بخصوص منطقه آذربایجان بر عهده دارم که در موقع لزوم ،با عملکرد و کنش آنها در برابر رژیم و نیز جدایی طلبان، آگاه خواهید شد .

به هر حال ملاک برای من ،حال امروز افراد است و هر انسانی ممکن است در طول زندگی خود دچار اشتباه و انحراف نیز بوده، ولیکن امروز با شجاعت به اشتباهات گذشته خود اعتراف کرده و قدم در میدان مبارزه گذاشته باشد .. البته معذورات فعالیت سیاسی در داخل کشور بصورت تشکیلاتی ،خود حدیث مفصلی است که شخصا با آن آشنایی کامل دارم و از نزدیک آن را حس کرده ام .
برای من مهم این است که هر گروه و شخصی امروز ،کل نظام و قوانین آن را به چالش بکشد . رهبری را زیر سئوال ببرد و از دولتهای رنگارنگ پا به عرصه گذاشته ،بعنوان فریب نام ببرد .

و در آخرضمن احترام به تمام فعالیتهای عزیزان میهن پرست و صادق در خارج از کشور و بخصوص طرفداران واقعی سامانه پادشاهی و نیز یاران حقیقی شاهزاده رضا پهلوی چه از میان جمهوری خواهان و چه پادشاهی خواهان که وی را در هیچ زمانی تنها نگذاشتند و در طول 35 سال گذشته ، همواره پرچم سه رنگ شیر و خورشید نشان را به پرچم مقابله با اهریمن جمهوری اسلامی تبدیل کرده اند ، بار دیگر می گویم که باید تلاشهای تک تک فرزندان این آب و خاک را در درون زندانها و نیز خارج از آن که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به مقابله با دیکتاتور ونظام فاسدش می پردازند ،ارج نهیم و با دوری از فضای بی اعتمادی خارج به داخل و داخل به خارج ؛ ضمن هوشیاری و دقت در پروسه مبارزاتی ، همدیگر را برای گذر از این نظام ضد ایرانی یاری دهیم .

به ایران بیاندیشیم و برای آزادیش تلاش کنیم .
و فراموش نکنیم که گاهی وقتها خیلی زود دیر می شود !

و در آخر این شعر زیبا خطاب به بدخواهان میهن دوستان و ایران پرستان :

کوچکتر از آنید که مرا زیر و رو کنید

حتی اگر هر آنچه که دارید رو کنید

کوچکتر از آن که بدانید من کی ام

از کوه ها نام مرا پرس و جو کنید

ای بادهای سرد مخالف، منم درخت

باید که ریشه های مرا جستجو کنید

ای باد های سرد مخالف، من ایستاده ام

این سینه ام که خنجرتان را فرو کنید

من ریشه در شقایق پر خون نشانده ام

گل های سرخ باغ مرا خوب بو کنید

بر من مباد تیغ شما زخمی ام کند

شاید به خواب، مرگ مرا آرزو کنید

(کامران رسول زاده)

همایون نادری فر
منتخب اول شورای عالی ، شورای ملّی ایران 
11 اردیبهشت 1393
یک جای خیلی دور از میهن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر