آیا سرنوشت کمونیستهای شوروی سابق ،در انتظار رژیم ولایت فقیه در ایران است ؟





با نگاهی به تاریخچه فروپاشی هیمنه حکومت حزب کمونیست در اتحاد جماهیر شوروی و چرایی آن ، شباهت های زیادی را از نظر شرایط اقتصادی و رقابتهای سیاسی درون حکومتی آن زمان در شوروی سابق و امروز در جمهوری اسلامی ،می توان مشاهده کرد .
شرایطی که در نهایت باعث فروپاشی تقریبا مسالمت آمیز حکومت کمونیستی گردید و فصل جدیدی در تاریخ سیاسی جهان و اتفاقات پس از آن را رقم زد .
امروز نیز بیشتر از هر زمان دیگری ،شاهد شرایطی هستیم که می تواند جمهوری اسلامی را از لبه پرتگاهی که امروزه از نظر معادلات سیاسی ،بر آن ایستاده ، به قعر دره سرنگونی پرتاب کند .
به قول یکی از دوستان آگاه و تحلیلگر سیاسی ، جمهوری اسلامی در سر یکی از پیچهای تند معادلات سیاسی داخلی و خارجی ،چپ خواهد کرد ،اتفاقی که در سال1388  حکومت با خیانت اصلاحطلبان به مردم  از آن قسر در رفت !
از نظر اپوزیسیون آگاه و هوشیار و معتقد بر کنشهای مسالمت آمیز و بدور از خشونت ، نمونه فروپاشی حکومت کمونیستها در شوروی سابق ،می تواند کم هزینه ترین روش موجود برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و تغییرات بنیادین در قوانین و وضعیت موجود کشور باشد . ناگفته نماند که تغییرات مورد نظر در ایران ، مطمئنا بسیار عمیقتر از شوروی سابق خواهد بود و بعلت جنایات و خیانت حاکمان به منافع ایران و ایرانیان در طول سالهای گذشته ، مطمئنا بایستی در محضر قوه قضائیه مستقل ،محاکمه شوند و پاسخگوی اعمال ضد ایرانی خود باشند و با برگزاری انتخابات آزاد پس از سرنگونی این نظام تمامیت خواه ، شاهد تولد دمکراسی پایدار در ایران عزیزمان باشیم .

همایون نادری فر
17 اردیبهشت 1393 خورشیدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر