قطر ماهانه به اندازه اختلاس 3 هزار میلیاردی، پارس جنوبي را به تاراج‌ می‌برد



ماجرای اختلاس بزرگ سه هزار میلیارد تومانی را که یادتان هست؟ حال اگر برایتان بگویم که یک نماینده مجلس گفته است: آن ماجرا را رها کنید! چه می‌گویید ?اگر بدانید کشوری که فقط 200 هزار نفر جمعیت دارد و بزرگی‌اش به یک صد و شصتم ایران هم نمی‌رسد، توانسته دو نیم برابر ایران از منابع گازی مشترک در پارس جنوبی را به خود اختصاص دهد؛ آنگاه دیگر حیرت نخواهید کرد که چگونه قطر می‌تواند میزبان جام جهانی فوتبال شود! داشتم فکر می‌کردم که ما فقط 15 برابر جمعیت کشور قطر را در دانشگاه‌های خود مشغول به تحصیل داریم ...و داشتم فکر می‌کردم که ما هم طبیعت بکر عسلویه و پارس جنوبی را نابود کردیم و هم غرورمان را در برابر آن 200 هزارنفر در ارزان‌ترین شکلش به حراج نهادیم! چرا؟چرا باید اجازه دهیم تا ماهانه قطری‌ها 3 هزار میلیارد تومان از سرمایه‌ی ملی ما را در روز روشن چپاول کنند؟ مگر بیابان‌زایی شاخ و دم دارد؟ آیا این نامدیریتی آشکار خود مصداق بارز اُفت کارایی سرزمین در وطن نیست؟
م.درویش
به نوشته خبرگزاریها ی دولتی ، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هر ماه ۳ هزار میلیارد تومان از منابع گازي کشور توسط قطر به دلیل برداشت‌های ۲.۵ برابری از حوزه مشترک پارس جنوبي به تاراج می‌رود. به نوشته خبرگزاری خليج فارس، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هر ماه ۳ هزار میلیارد تومان از منابع گازي کشور توسط قطر به دلیل برداشت‌های ۲.۵ برابری از حوزه مشترک پارس جنوبي به تاراج می‌رود. نماینده مردم ابهر و خرمدره در صحن علنی مجلس در بخشي از نطق میان‌دستور خود با اين مطلب را بيان كرد .
احمد مهدوی ابهر با اشاره به اظهارات دادستان کل کشور درخصوص رقم واقعی اختلاس گفت: رقم واقعی انحراف مالی اخیر طبق اظهارات دادستان کل کشور ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است در حالی که متاسفانه به صورت ماهانه ۳ هزار میلیارد تومان از منابع کشور توسط کشور قطر به تاراج می‌رود، ولی هیچ حساسیتی نسبت به این مسئله در میان مسئولان به چشم نمی‌خورد؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت، با بیان اینکه کشور کوچک قطر ۲.۵ برابر ایران از حوزه مشترک، گاز برداشت می‌کند، گفت: طبق اظهارات مسئولان وزارت نفت ایران سالانه ۴۰ میلیارد دلار از این حوزه‌ها درآمد کسب می‌کند در حالی که قطر ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد که اگر این رقم را بر ۱۲ تقسیم کنیم، ماهانه ۳ هزار میلیارد تومان از منابع کشور ایران توسط کشور قطر به تاراج می‌رود
.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر