چرا ؟


امروز به مصاحبه خانم علی نژاد با شاهزاده نگاه می کردم و باز صحبتهای گوشه و کنار در ذهنم تداعی شد و یاد گفتگوی بی بی سی با ایشان و دیگر خبرنگاران با همه سئوالات و رفتارهای جهت دار و هدفدارشان افتادم. آخر چرا ما مردمان اینگونه یکطرفه نزد قاضی می رویم؟!
سید حسن خمینی٫ کنار خامنه ای می نشیند ٫ بدون کوچکترین نقدی به دوران پدر بزرگ جانی اش ٫ لبخندکی به جنبش سبز تحویل می دهد ،از خوشحالی بال درمی آوریم و فراموش می کنیم که فامیلش خمینی است!‌! رضا پهلوی که زمان حکومت پدرش کودکی بیش نبوده ٫ به مناسبت ۱۶ آذر بیانیه می دهد ٫ اسم همکلاسیهای اسیرمان را به بزرگی می آورد ٫ راهکار نشانمان می دهد ٫ به نام پدرش به صلابه اش می کشیم که تو حرف نزن چون فامیل پهلوی را داری! هر چه در کتاب دبیرستان جمهوری اسلامی به خوردمان داده اند را بی کم و کاست باور می کنیم ولی آنچه رضا پهلوی در کتابش راجع به محکوم کردن نقض حقوق بشر در دوران پدرش نوشته است را یکجا نادیده می انگاریم! هاشمی رفسنجانی ٫ یکی از سران حکومت ٫ نماز جمعه برگزار می کند و پشت سرش به صف می شویم! رضا پهلوی ٫ با محکوم کردن نقض حقوق بشر در زمان پدرش ٬‌به جنبش سبز امید می بخشد و ما فوری به او حمله می کنیم! که انگار مسئول تمام کارهایی است که *محکومشان* کرده است! مسئول سابق در جمهوری اسلامی ٫ بدون کلمه ای در محکوم کردن و یا حتی نقد! خمینی جنایتکار به سویمان می آید ، با آغوش باز می پذیریم و او را بازگشته به مردم می دانیم رضا پهلوی بدون داشتن مسئولیتی در هیچ حکومتی و با علم به اینکه آوردن نام ۱۶ آذر بعضی طرفداران پدرش را خواهد رنجاند ٫ برای این روز بیانیه صادر می کند ٫ و او را به محکمه می کشیم که تو اشتباه کرده ای برای این روز صحبت کرده ای! هر چند مقایسه دوران خمینی جانی ٫ با محمدرضاشاه که حداقل ایران و ایرانی را دوست داشت و به قول تاجزاده همه چیز داشتیم جز آزادی سیاسی ٫ واقعا درست نیست . عجب مردمانی هستیم ما! گاهی فکر می کنم همین جمهوری اسلامی از سرمان زیاد است که آنچنان کتاب تاریخش را به خوردمان داده اند ٫ که جز آن به هیچ چیز نمی توانیم فکر کنیم!

۱۴ نظر:

  1. همایون عزیز : ملت بزرگ ما همیشه دچار افراط و تفریط بوده و هیچگاه نخواسته با دستیابی به فرهنگ اجتماعی ، متحد شود . ما همیشه اسیر منم منم ها هستیم و تا این رویه ماست ، حضور هیچکس برای جمع ثمری نخواهد داشت زیرا همه بفکر منافع فردی خود هستیم

    پاسخحذف
  2. I was 13 years old when Islamic revolution came and Khomeini became the leader. I still remember Khomieni speech at Beheshte Zahra which was all giving promises to Iranian Nation about economical benefits and giving Electricity and other supplies for free to people. Khomeini just lied to everybody who help him to get the power. I have never heard any lies from Shah. Shah may did not provide a democratic government, but he was not a lier. He believed in what ever he was doing or talking. Iranian need to identify and differentiate between a leader who just lied and broke all his promises and a king who did some mistakes. Thank you.

    پاسخحذف
  3. بسیار بسیار بسیار بسیار موافقم .. جانا سخن از زبان ما میگوئی

    پاسخحذف
  4. حرام زاده! یعنی فکر می کنی مردم شیعه فرق بین حرام زاده و پاک طینت را نمی فهمند؟! بدبخت

    پاسخحذف
  5. آقای عزیز
    در جواب چرای شما به این بسنده میکنم که بگم:
    حسن خمینی نه سعی کرده خودش رو فردی سیاسی جا بزنه نه به کار سیاست کار داره، هرروزی که بخواد سیاسی بشه و شروع کنه به مصاحبه کردن و مدعی احیا کردن سیستم پدر بزرگش بشه اونوقته که مردم شروع خواهند کرد ازپیشینه اوهم پرسیدن.
    اما آقای رضا پهلوی که در دوره نوجوانی ایران رو ترک کرده، هرگز یکروز رو در ایران نگذرانده، از اونچه که به مردم گذشته تنها اندکی شنیده و حتا اگر در ایران هم میبود آنچنان با فرهنگ و سبک زندگی مردم عادی بیگانه بوده که تا به امروز هم چندان نشانی از آشنایی در کلامش نیست. به سخنرانیهای آغازینش توجه کنید و قیاس کنید با سخنان امروزش که به مدد مشاورین عالیقدر شسته رفته و ادیت شده تحویل داده میشه!
    آقای عزیز با دسته کورها که طرف نیستید؟ مردم در حق پدر ایشان نهایت بی سپاسی رو کردند، یکی پدر خود من، البته که ایشون هم کار رو بجایی رسوند که جای برگشت برای خودش نگذاشت، اما این دلیل نمیشه که به واسطه ناسپاسی که به پدر میهن پرست شده، این آقا مدعی تاج و تخت موروثی بشه و حالا تو این گیرو واگیرمیراث طلب کنه!
    در ضمن، خوشحالی بعضیها از همداستانی مصلحتی آخوندزاده هایی مثل حسن خمینی، مهدی خزعلی، ابولحسن بنی صدر، محسن سازگارا یا نوریزاده یا سایر توابین هم جزو حماقتهای ذاتی ملت ایرانه درست مثل بازگشتشون به سمت خانواده سلطنتی یا طرفداری از مجاهدین.

    پاسخحذف
  6. دوست عزیز مشکل رضا پهلوی اینست که واقعا"دنبال دموکراسی نیست دنبا ایجاد پادشاهی مشروطه است.اما روشنفکران و دانشجویان ما از هر چه دیکتاتور و قدرت واحد است متنفر است.ایشان بهترین کاری که می توانند بکنند اینست که صراحتا" بگیند من جمهوری خواهم.و بدین سان ما هم ایشان را جزو یک هفتاد میلیونیم ملت قبول داریم.

    پاسخحذف
  7. نميدوني فرق رضا پهلوي با امثال هاشمي و حسن خميني چيه؟ رضا پهلوي هيچ قدرتي نداره و براي رسيدن بهش معلومه هر حرفي ميزنه. اما هاشمي تو قدرت مياد يه کوچولو از مردم دفاع ميکنه و واسه همين قدرتش رو از دست ميده. يعني اينا فرق ندارن؟ هر چند که من از جفتشون بدم مياد اما فرق دارن ديگه

    پاسخحذف
  8. دوستان کمی انصاف داشته باشیم اینقدر ناامید نباشید نطر خیلی ها نسبت به آقای رضا پهلوی عوض شده افکار مردم در حال تفییر است .من امید زیادی به آینده دارم

    پاسخحذف
  9. درست است که اقدامات پهلوی ربطی به فرزندش ندارد
    درست است که رضا پهلوی در تمام این مدت افکارش تغییر کرده و بسیار دموکرات هست

    ولی نمیدانم چرا اقدامات خمینی را به پای نوه اش مینویسی؟
    چرا محمد رضا شاه را معمولی خطاب میکنی ولی خمینی را جانی؟
    هر دو مستبد و دیکتاتور بودند
    ایا به نظر شما مستبدین درجه بندی دارند که مثلا بگوییم استبداد فلان کس بهتر از استبدان بهمان فرد است؟

    ایا هیچ دلیلی وجود دارد که بخواهیم حسن خمینی را محکوم کنیم

    اصلا مگر هدف این نیست که یک حاکم اگر هم جنایتکار باشد سعی میکنیم وی را از اقداماتش بر خذر بداریم و وی را مجبور کنیم که اشتباهاتش را جبران کند

    پس چه میشود که اگر فردی چنین تصمیمی را گرفت به هیچ چیز راضی نمیشویم جز به حذف کامل او

    افرادی همچون منتظری خاتمی موسوی کروبی حسن خمینی رفسنجانی و.........

    پیام مردم را دریاف کردند از تایید حاکمیت خودکامه پرهیز کردند و هر کس به فراخور توانش جلوی ان ایستاد و البته هزینه هایش را هم میپردازند
    ولی ما به جای حمایت از چنین افرادی مدام انها را محاکمه میکنیم و تمامی جنایتهای رزیم را از اینها بازخواست میکنیم

    جناب اقای نادری فر

    ما دوست داریم همه در کنار هم با صلح و صفا فارغ از هر زنده باد و مرده باد زندگی کنیم

    هم اقای پهلوی و هم اقای خمینی و حتی خامنه ای و شما و من در کنار هم ایران خویش را کنیم اباد

    در این میان مبارزه ما با استبداد است
    و هر کس که به هر شکلی که مانع از ازادی مردم شده باید در یک دادگاه عادلانه وازاد محاکمه شود
    تا ان روز وظیفه ما دفاع و حمایت از همه کسانی است که به هر نحوی به جنبش ازادیخواهی ایران کمک میکنند

    خواه نوه خمینی باشد خواه نوه محمد رضا شاه

    پاسخحذف
  10. حمله افراد به ظاهر مخالف رژیم هدفمند و با هدف تخریب تنها فرد بدون پیشینه تاریک میباشد. تخریب رضا پهلوی دقیقا به همین منظور طراحی ده است که ایشان را لکه دار کنند.

    پاسخحذف
  11. doostan vagheiat haman ast ke reza pahlavi goft.jang dar rah ast,virani va atash va khoon.baiad harche zoodtar motahed shavim.az masihe alinejhad ham vaghean gele baiad kard chon khod ra namaiandeie javanan va iranian midanad ke nist.

    پاسخحذف
  12. سلام!‌ خوندن متن سفید بر زمینه سیاه بسیار سخت است و چشم رو خیلی اذیت میکند. مطلبتون جالب بود ولی من یک که نتونستم ادامه بدم. این رو نه تنها به عنوان یک کاربر معمولی بلکه به عنوان یک گرافیست حرفه ای میگم.

    پاسخحذف
  13. دوست عزیزی که بالا فرمودین شاه و خمینی هر دو یک سان بودن،،،آیا خودتون واقعا به حرفاتون معتقدین،،،، اگر بخواهیم مقایسی هم بکنیم باید دقیق و منطقی‌ باشه ،،،۷۵ سال از خدمات رضا شاه کبیر و فرزند گرامی‌ ایشان غافل هستید ،،،و از کشتار ۳۳ سال خمینی و اطرافیانش به کتابی‌ ۷۰ تنی نیازه ،،،من در رژیم سفاک و کثیف این ملین فقط و فقط به جرم لاک نخون ۵۰ ضربه شلاق خوردم ،،،باقی‌ ملت که چه بلاهایی به خاطره حرف حق به سرشون آماده در حوصلهٔ این مطلب نیست،،،،من دنبال روی حق و آزادی شخصیم بودم و هستم ،،،لطف کنین این ۲ رژیم رو با هم یکی‌ نکنین ،،،،که میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است

    پاسخحذف
  14. هموطن عزیز اصلا نظر من مقایسه این دو حکومت نبود....و اصلا در این اعتقاد نیستم.....روی سخنم با کسانی بود که ادعای وطن دوستی دارند و با شاهزاده عزیز به قول خود شاهزاده پدر کشتگی دارند...می خواستم بگویم هستند کسانی که بدرستی می توان بر آنها خرده گرفت..نه بر اساس تاریخ تحریف شده توط مزدوران جمهوری اسلامی....پاینده ایران

    پاسخحذف