حمایت و همبستگی شاهزاده رضا پهلوی از هموطنان غیور بختیاری



بگذارید بگویم بختیاری چگونه بختیاری شد

قدمت تمدن در سکونتگاه بختیاری به هزاران سال پیش واقع در جنوب غرب ایران، از بلندی های زاگرس تا دامنه های آن، آنجا که برای اولین بار انسان ها به اهلی کردن حیوانات و نباتات پرداخته و زندگی ده نشینی و کشاورزی و همزیستی را آغاز کردند، برمی گردد. بختیاری ها در گذر تاریخ ایرانزمین در رده های سیاسی و سپاهی و بازرگانی نقش پررنگی را ایفا کرده اند و همواره برای آزادی و انسانیت مبارزه کردند.

در جریان انقلاب مشروطه، هزاران سواره از نیروهای بختیاری هماهنگ با نیروهای مشروطه خواه در قزوین در مقابل نیروهای بیگانه روسیه و انگلیس به سمت پایتخت حرکت کردند و دلاورانه برای احیای مشروطیت مبارزه کردند.

بختیار به معنای کسی که بخت و اقبال با او یار و همراه است و بختیاری ها همواره با دلاوری و عشق به ایران سهم بزرگی در خوشبختی سرنوشت کشورمان ایران داشته اند. آری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی بداند که بختیاری با دلاوری و ایراندوستی بختیاری شد*.

در طی سی و پنج سال گذشته، صدا و سیمای جمهوری اسلامی همچون ابزاری در دست ولایت فقیه، برای اندیشه صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورها، هدفمند با هزینه کردن از سرمایه های ملت ایران به تخریب هویت ایرانی و تحریف در تاریخ ایرانزمین پرداخته است. هدف محوری نظام ولایتی، جایگزینی « دیانت » در مقابل «ایرانیت»، در تحریف و جعل تاریخ و توهین و تمسخر اقوام ایرانی، برای نفاق افکنی و تحقیر ملت ایران بوده است.

رسانه های گروهی می بایست در خدمت و نه در مقابل ملت باشند. توهین به مردم ایران از هر قوم و دین و باوری که باشند، نمایانگر فساد و ناسالم بودن صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی بداند که دلیران این آب و خاک از فداکاری و از خودگذشتگی برای نگهداشت هر گوشه ایرانزمین دریغ نخواهند کرد. برهمین اساس، ما نیز به فریاد اعتراضی شهروندان ایرانی، در مقابل توهین به هم میهنان بختیاری و نفاق افکنی قومی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی می پیوندیم و با ابراز همبستگی برای دستیابی به آزادی، برابری، رفاه و امنیت و دوباره بازگرداندن هویت ایرانی به ایرانیان، به مبارزه ادامه می دهیم.

از همه نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های دولتی و امنیتی کشور که هنوز به ایران و ایرانی می اندیشند، دعوت می کنم از بکارگیری خشونت در مقابل هم میهنان بی دفاع خود پرهیز کنند و در راستای آشتی ملی برای گذر به فردایی بهتر، به آغوش پرمهر ملت ایران بازگردند.

پاینده ایران

رضا پهلوی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر