سخنی با رضا پهلوی به مناسبت زادروزش



امروز 9 آبان ماه 1391 ، زادروز مردی است که با توجه به خصوصیات اخلاقی و شخصیتی که از او سراغ داریم ؛ می توانست منشا اثرمثبت بزرگی در تاریخ ایران باشد ؛ولی تا به امروز به جبر زمان و تاریخ، تنها کورسوی امیدی است برای مردمانی که شاید از کرده خود بر پدر تاجدارش پشیمان شده اند و آینده ایران را به نوعی گره خورده با سرنوشت این فرد می دانند !
 مردی که پس از گذشت بیش از نیم قرن از زادروزش ،امروزه با سخنان و کردارش ،نوید ایرانی آزاد و دمکراتیک را سر می دهد ، و بر سرمایه ملی بودنش ،دوست و دشمن توافق دارند .
امروز می خواهم با شاهزاده ای که سالهاست از طرفداران راه و روش و بینش او هستم ؛ گفتاری از دریچه دید مردم و بخصوص جوانان ایران زمین داشته باشم .
شاهزاده ،با نگاهی به تاریخ مشرق زمین و فرهنگ مردمان آن و بخصوص تاریخ پر فراز و نشیب ایران زمین ،نکته مهم و برجسته ای که به چشم می خورد ،نقش افراد به شخصه در زمان خود و منشا اثر بودن آنها در سالهای پس از مرگشان بوده است ، از تاریخ زیاد نمی دانم و تاریخدان نیستم و تاریخ سیاسی کشور را حفظ نیستم ؛ ولی با نگاهی فهرست وار به عنوانهای کتابهای تاریخ ،آنچه به چشم می خورد وجود اسامی افراد تاثیر گزار و تاریخ ساز چه بر روی جلد کتابها و چه تکرار آن در داخل کتابها می باشد؛ و صد البته که در تاریخ کشورمان این مهم برجسته تر و نقش افراد ایران ساز ،بسیار مهم تر بوده است .
شاهزاده ،امروز نیز مردم ایران ،به دنبال قهرمانی برای نجاتشان می گردند ؛ شاید این رفتار ،رفتاری به روز و تعریف شده از یک جامعه دمکراتیک در کتب سیاسی آکادمیک و یا دیدگاههای یک سیاستمدار و کارشناس امور اجتماعی و سیاسی غربی نباشد ؛ ولی از نگاه یک مشرق شناس و آگاه به خصوصیات رفتاری مردم در ایران در طول تاریخ ،موضوعی است کاملا قابل درک و اثبات شده .
به نظر شما چرا خمینی با وجود زوایای تاریک بسیاری که در رفتار، کنش وعملکرد خود و اطرافیانش داشت ،توانست با کمک بدخواهان خارجی و فریب خوردگان داخلی ،خود را بعنوان قهرمان استقلال و آزادی ایران ،به مردم ایران جا بزند؟!
به نظر من تنها عامل موفقیت خمینی و برنامه ریزان حکومت وی ، تنها و تنها ،باوراندن این مهم به خمینی بود که خود را به عنوان یک شخص قهرمان و نه جزئی از یک حرکت و در کنار یک حرکت ،به مردم ایران معرفی کند و مردم نیزخواسته و نخواسته فریب این سناریوی سرخ و سیاه را خوردند و وی را بر تاریخ این مرز و بوم و تاریخ جهان تحمیل کردند .
شاهزاده ،پیامهایی که از مردم ایران و بخصوص جوانان ، دختران و پسران میهن به گوش می رسد ،همه حاکی از انتظار از شما ،برای حرکتی مشخص و رهبریت حرکت بسوی نجات کشور از شرایطی است که روز به روز کشور را به منجلاب عقب افتادگی و متلاشی شدن همه ساختارهای اقتصادی و اجتماعی پیش می برد .
رفتار دمکراتیک شما در همراهی با اپوزیسیون هزارتکه و خود را در کنار آنها  قرار دادن ،قابل ستایش است و مورد احترام بخصوص در جامعه بین الملل؛ ولیکن باید برای شما تا به امروز ثابت شده باشد که این چاره درد مردم ایران ،بخصوص در شرایط بحرانی کنونی نیست و خود نیز به عینه دیدید که حتی کارشناسان غربی نیزدر گفتارهای اخیرشان ،امیدی به اتحاد اپوزیسیون هزار رنگ ندارند!
امروز حرکت برای آزادی ایران و مردم ایران ،رهبریت خاص می خواهد ،رهبریت شخصی می خواهد . بگذارید اپوزیسیون نق زن و بهانه گیر ،مانند سی و اندی سال گذشته به رفتاردلسرد کننده خود ادامه دهد . به صحبتها و تمنای مردم عادی ایران گوش دهید . نگذارید مشاورتهای نا اگاهانه و نا آشنا با جو حاکم بر ایران وبا جلد پر زرق و برق دمکراسیِ آکادمیکِ دیگرانی که با شما امکان ارتباط نزدیک و گفتمان دارند ، باعث کم رنگ شدن و ضعیف شدن این صداهای واقعی گردد .
امروز در هر کوی و برزن شنیده می شود که همه ، تشنه سخنان شما ،کنش شما و موضع گرفتنهای شما در مسائل مختلف هستند .
از مورد اتهام قرار گرفتن ها و تهمت زدنهای گروهها و سازمانها با ایدئولوژی های آشکار ومخفی ، نترسید . بگذارید شما را متهم به تک روی وحرکت بسوی هدف فردی بکنند . بگذارید بگویند رضا پهلوی به دنبال تاج کیانی است ،بگذارید بگویند پادشاهی به استبداد ختم می شود ، بگذارید نق زدنهایشان را ادامه بدهند ، ولی نگاهتان به مردم ایران باشد ،مردمی که ملتمسانه به دنبال شما و نام شما هستند و آرام و بلند نامتان را بر زبان می آورند .
اسیر مقاله نویسان و دشنام گویان و سخنرانان تریبونهای مختلف نباشید ،چه اگر موثر بودند تا کنون منشا اثری برای میهن و کشور فلاکت زده ما می شدند که نشدند.
این نوشته را بعنوان یک جوان ایرانی که مدت زیادی نیست از خاک میهنم خارج شده ام و در این مدت کوتاه مبارزه در خارج کشور ،طعم رفتار همه اپوزیسیون نما ها و بازیهای زشت آنها را از جمله حسادت ، تهمت ، ترور شخصیت،.... را چشیده ام؛ تقدیم شما و پیشگاه ملت ایران می کنم و می دانم که باز مورد حمله و تهمت های فراوانی قرار خواهم گرفت ؛ ولی ما فرزندان بابک و فرزندان ستارخان را از اینهمه ناملایمات چه باک ! .
دوست دارم همانند کورش ،هزاران سال بعد نیز زادروزتان گرامی داشته شود، آرزویم این است که ایرانم نه به کمک شما ،بلکه توسط شما و سربازان و یاوران میهن پرست شما ،از شرایط موجود نجات یابد و دوباره در مسیرتمدن ،و فرهنگ و پیشرفت قرار گیرد .
شاهزاده ، نادر شاه افشار می گوید : روزی ندایی از درونم گفت « برخیز، ایران تو را فراخوانده است....و من برخاستم»
به امید روزی که شاهزاده ما و تنها امید میلیونها انسان رنج دیده و ستم کشیده ایران ، به ندای درون خود پاسخ دهد .

پاینده ایران و ملت ایران
همایون نادری فر

9 آبان ماه 1391
30 اکتبر 2012

۳ نظر:

  1. بسیار عالی بود ، نظر من کاملا همینه، مرسی عزیز

    پاسخحذف
  2. من هم طرفدار رضا پهلوی هستم ولی متاسفانه از جانب ایشان کم کاری حس میکنم و این خیلی راضیم نمیکنه. ممنون از مقاله.

    پاسخحذف
  3. بسیار درست گفتید.

    اگر بخواهیم که همه دنیا (%۱۰۰ مردم) با ما موافق باشند که باید تا عبد صبر کنیم. مخصوصاً ما ایرانی‌‌ها که هیچ وقت نمیتونیم معنی "اتحاد" رو بفهمیم، و همیشه هزار رنگ هستیم

    پس وقت رو باید به غنیمت شمرد و دست به کار شد

    پاسخحذف