جبهه آزادیخواهان مردم ایران چه می گوید



با درود خدمت همه دوستان و آزادیخواهان ایران ، دوستانی در چند روز گذشته سئوالاتی در مورد نوشته منشور جبهه آزادیخواهان مردم ایران که من نیز افتخار همکاری با این جبهه را دارم، داشتند.لازم می دانم منظور و راهکار پیشنهادی این جبهه را بصورت ساده و شفاف که بتواند به سئوالات عموم هم میهنان پاسخی باشد،بیان کنم. تا حتی افرادی که تجربه کار سیاسی ندارند و ممکن است برداشت سطحی و گاها مغایر با اهداف و اصول جبهه را داشته باشند ،نیز آگاه به مسئله شوند.

بسیار شفاف خدمت شما بگویم که هدف ما دردرجه اول برکناری نظام جمهوری اسلامی است که در حقیقت تلاشمان این است که بصورت مدنی و با انجام یک رفراندوم آری یا نه این نظام توسط مردم کنار گذاشته شود.(البته اگر جمهوری اسلامی زیر بار این رفراندوم برود که اگر نرود باید با تمهیداتی آن را کنار زد که هر گروه سیاسی مخالف، تاکتیک خاص خود را برای این امر می تواند داشته باشد )..درمرحله دوم تشکیل یک مجلس موسسان با حضورهمه طیفهای سیاسی است ، که این مجلس موسسان دو نوع قانون اساسی را که می تواند 95 درصد مشابه هم باشد پیش نویس می کند...یکی برای پادشاهی پارلمانی و دیگری جمهوری پارلمانی ....حال این پیش نویسهای قانون اساسی بعداز یک دوره زمانی که برای تبلیغ و آگاهی مردم جهت آشنایی با قانون اساسی مطبوع است ، به رای مستقیم مردم گذاشته می شود و در نهایت مردم هستند که قانون اساسی و نوع نظام آینده را مستقیما برمی گزینند.....حسن و مزیت تشکیل مجلس موسسان قبل از برگزاری رفراندوم نظام در این است که با مشارکت همه طیفهای سیاسی این پیش نویسها نوشته می شود و بعد از انتخاب نظام توسط مردم ،دیگر بهانه ای از سوی هیچ طیفی که خود در نوشتن قانون اساسی منتخب مردم ،مشارکت داشتند ،قابل قبول نخواهد بود..و مطمئنن همه کنشگران سیاسی و فعالان سیاسی به دور از اختلافات ، به تلاش برای آبادی وپیشرفت کشور خواهند پرداخت.

شایان ذکر است که این نوشته در حد یک پیشنهاد و راهکار سیاسی است برای جذب همفکران و در نهایت شورای ملی است که تصمیم خواهد گرفت در دوران گذر از جمهوری اسلامی ،به چه ترتیبی قدمها برداشته شود. ولیکن ما به راهکار فوق به عنوان یک راهکار کارشناسانه و دمکراتیک ایمان داریم و برای اجرای آن تلاش خواهیم کرد.

این را نیز متذکر شوم که هدف جبهه آزادیخواهان مردم ایران که در دو بند آمده است همانا کمک به برگزاری شورای ملی است که با حضور همه طیفهای سیاسی قائل به اصول ،تشکیل شود. و در نهایت تمامی معتقدین به جدایی دین از حکومت و همچنین معتقدین به منشور حقوق بشر و یکپارچگی ملی ایران می توانند متحدین ما در این جبهه باشند که می خواهد نقش یک بازوی قوی برای شورای ملی ایران ،ایفا کند
بارها گفته ایم و باز تکرار می کنم که ما ادعای نمایندگی مردم را نداریم و به خود اجازه نمی دهیم از سوی مردم سخن بگوییم و یا برای آنان تصمیم بگیریم ، کما اینکه در روزهای اخیر بسیارانی بخصوص از داخل کشور ،از تشکیل این جبهه اظهار خرسندی و پشتیبانی کرده اند ،بلکه این مردم هستند که اگر اصول و راهکار ما را قبول کنند ،توانایی ما را برای حرکت سریعتر وموفقیت در امر تشکیل شورای ملی دو چندان خواهند کرد.

امیدوارم که همه میهن دوستان و آنانی که دل در گرو ایران و مردم ایران دارند با پیشنهادها و حتی انتقادات سازنده و بدور از ایجاد نفاق و ابهام و چالش که همانا خواسته جمهوری اسلامی برای جلوگیری از اتحاد است،ما را در این مهم یاری رسانند.

پاینده ایران و ملت ایران
29/3/2012

همایون نادری فر

.......................................................................

شخصی از هموطنان سئوالی کرده بودند و میگفتند که نوشته اخیر من با منشورجنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران که من عضوی از آن هستم ،مغایرت دارد .ایشان می گفتند شما در منشورسخن از تاسیس مجلس موسسان برای یک قانون اساسی کرده اید در حالیکه در این نوشته سخن از نوشتن دو قانون اساسی و ارائه آن برای تایید مستقیم مردم کرده اید!. در جواب این هموطن باید بگویم در منشور جنبش دقیقا اشاره به ((تدوین)) قانون اساسی مدرن شده است ،کلمه ((تدوین )) نشان از همه مراحلی است که از پیش نویس قانون اساسی به دو صورتی که در نوشته بالا هست شروع شده و در نهایت پس از همه پرسی از مردم ، یک قانون اساسی ،توسط مجلس موسسان ابلاغ و معرفی می شود. یعنی در حقیقت ما در منشور سخن از ((نوشتن)) یک قانون اساسی نکرده ایم و کلمه ((تدوین)) معنای بسیار کاملتر و گسترده تری دارد که آشنایان به علم سخن و علم سیاست از آن آگاه هستند.در نهایت متاسفانه در مورد متون سیاسی ،تعدادی دقت کافی نمی کنند و بعلت نداشتن حداقل دانش سیاسی ، برداشت سطحی خود را از موضوع کرده و سعی می کنند دیگران را نیز ،شریک برداشت غلط و اشتباه خود کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر