«روز جهانی زن»، فرخنده باد



شیرزنان سرزمینم،

هشتم مارس، «روز جهانی زن» که نماد مبارزه زنان آزادیخواه در سراسر جهان، علیه تبعیض، نابرابری و خشونت علیه زنان است را صمیمانه به شما شادباش می گویم.

بیش از سه دهه است که، زنان سرزمینمان، در برابر قوانین قرون وسطایی این حکومت استبدادی ایستادگی کرده و هرگز تسلیم نشده اند. مبارزه زنان کشورمان، در راه آزادی، برابری و رفع هرگونه تبعیض، مایه افتخار و غرور ما ایرانیان است. من در برابر فداکاری و از جان گذشتگی ندا آقا سلطان، هاله سحابی، نسرین ستوده، پروین فهیمی، بهاره هدایت، شیوا نظرآهاری، مهدیه گلرو، نرگس محمدی، محبوبه کرمی، ژیلابنی یعقوب، سیمین بهبهانی، تهمینه میلانی، رخشان بنی اعتماد، مادران پارک لاله، زنان آزادیخواه دربند، همسران زندانیان سیاسی- عقیدتی، فعالان و مدافعان حقوق زنان، هنرمندان، کارگران، معلمان، دانشجویان و همه شیرزنان آزاده سرزمینمان، سر تعظیم فرود می آورم.

هم میهنانم

ما شهروندان ایرانی، باید دست در دست یکدیگر، برای پایان دادن به تبعیض، نابرابری، بی عدالتی، خشونت و سرکوب علیه زنان سرزمینمان، به پا خیزیم. در فقدان یک حکومت مسئول، موثرترین راه برای آگاهی بخشی، آموزش جمعی و پشتیبانی از قربانیان نابرابری و تبعیض در کشورمان، ایجاد و گسترش شبکه های اجتماعی و مردمی در سطح جامعه است.

باور دارم که زنان ایرانی با بدست آوردن حقوق اساسی خود و حضور گسترده، فعال و برابر در کلیه سطوح تصمیم گیری و در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، بنیان ایرانی آزاد، آباد، دموکراتیک و مترقی را بر پا خواهند نمود.

خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر