با شما تا آزادی - 3



بنام حقوق بشر 

با شما تا آزادی - 3



در هفته ای که گذشت شاهدچندین موضوع مهم و تاثیر گذار بودیم که به برخی از آنان  کمتر پرداخته شد و سعی میکنم در این مقوله از زاویه ای دیگر و عمیق تر به آنها بپردازم :


1 محول کردن وظیفه امر به معروف و نهی از منکر از سوی مجلس رژیم اسلامی به سازمان بسیج که می توان از آن بعنوان استفاده مردم علیه مردم  نام برد .
تجربه سالهای حیات این حکومت نشان داده است که موضوع امر به معروف و نهی از منکر ،تنها در مورد مسئله حجاب و پوشش بانوان عینیت  پیدا می کند و مواردی چون فسادهای مالی باندهای وابسته به رژیم و همچنین رانت خواری ها ، پایمال کردن حقوق شهروندان ایرانی و ... مشمول شعار امر به معروف و نهی از منکر حاکمان نمی باشد .
رژیم جمهوری اسلامی با زیرکی تمام ،سالهاست که در عرصه های مختلف ، از مردم بر علیه  خودشان استفاده کرده و با استفاده از این تنش ها و دلمشغولی های جامعه ، به حیات ضحاکانه خود ادامه می دهد ؛ موضوع نیاز به عفو وارثان مقتول برای چشم پوشی از اعدام قاتل نیز نمونه بارزی از این سوء استفاده و تقابل اعضای یک جامعه می باشد .

2 عقب نشینی رژیم آخوندی ایران در برابر خواسته های غرب در مورد ماجراجویی های اتمی و آنهم در ادامه تحریمهای کمر شکن بر علیه حاکمیت ؛ نشانگر این واقعیت است که جمهوری اسلامی ،در برابر فشارهایی که باعث اضمحلال قدرت داخلی و منطقه ای آن می شود ،سر تسلیم فرو آورده و خواسته های بین المللی را علارغم میل نظام ،قبول می کند .
حال سئوال اینجاست که جامعه بین الملل و بویژه غرب و در راس آن آمریکا ، در مورد موضع نقض فاحش حقوق بشر در ایران ،که به درستی ، اولویت  اول توجه جهانِ مدعی حمایت از حقوق بشر را می طلبد ؛چرا همانند موضوع هسته ای رژیم عمل نمی کنند ؟!
اعدامهای اوایل شورش 57 و در ادامه آن زندان و کشتارها در دهه شصت و نیز سرکوب اعتراضات دانشجویی و مردمی در دهه هفتاد و هشتاد که تا به امروز با ادامه زندان ،شکنجه و قتل دولتی ( اعدام ) دیده شده و گزارشات متعدد گزارشگران مختلف حقوق بشر سازمان ملل را بهمراه داشته است ؛ بهانه ای را برای چشم پوشی و تعامل مشمئزکننده جامعه جهانی با رژیم حاکم بر ایران ،باقی نمی گذارد .
وظیفه کنشگران و میهن دوستان ایرانی است تا با فشار بر سازمانهای غیر دولتی و حقوق بشری در جهان ؛ آنها را مجاب به درخواست رفتار مناسب و بازدارانده از سوی دولتها با رژیم اسلامی ایران نمایند .

3 در فضای مجازی بحثی در مورد چرایی میانجیگری حاکم عمان در مورد رژیم جمهوری اسلامی و غرب پیش آمد و متاسفانه از سوی برخی و بخصوص برخی برنامه سازان رسانه های تلویزیونی ،تلاش شد تا علت آنرا کمک پادشاه فقید ایران به ادامه حیات حکومت عمان در دهه پنجاه معرفی کنند و این میانجیگری را به نوعی به ایران دوستی شخص حاکم عمان نسبت دهند !
جای تاسف است که هنوز برخی به ظاهر فعالین عرصه های سیاسی و رسانه ای ، نتوانسته اند رژیم جمهوری اسلامی را از نام ایران تفکیک دهند و منافع این دو را از هم جدا سازند !
سیاستمداران و نیز کسانی که سالهاست سیر حیات فاسد رژیم جمهوری اسلامی را رصد می کنند ؛ به خوبی می دانند که منافع مردم ایران و رژیم حاکم بر ایران ،دو مقوله کاملا جدا و در بیشتر موارد کاملا متضاد یکدیگر است و بسیار ساده انگارانه خواهد بود که اگر رفتار حاکم یک کشور را در این مقوله ،ناشی از ضعف آگاهی وی از این موضوع  و یا اشتباه مشاوران وی بدانیم ،بلکه باید به منافع مشترک عمان و رژیم اسلامی در منطقه استراتژیک خلیج فارس و دریای عمان پرداخت و به سلطان قابوس مرام و وفاداری در دوستی رئیس جمهور فقید مصر عالیجناب انور سادات را یاد آوری کرد !

4 کاهش قیمت نفت ،در شرایطی که دو کشور مهم صادر کننده نفت (عراق و لیبی ) در شرایط بی ثباتی قرار دارند ، نشان از عزم قدرتمداران جهان در جهت خنثی کردن سلاح نفت ، در معاملات آینده سیاسی کشورهای صادر کننده این ماده استراتژیک و سرنوشت سازِنیم قرن گذشته ، می باشد . 
بارها از سوی سران سپاه و نیز حاکمان رژیم اسلامی ،شاهد تهدید جهان به استفاده از این سلاح استراتژیک بوده ایم که بستن تنگه هرمز و جلوگیری از صادرات نفت حوزه خلیج فارس بعنوان تامین کننده نزدیک به 40 درصد نفت جهان ،از مهمترین موارد آن بوده است .
حال با رویکرد جدید سیاست نفتی بخصوص از سوی آمریکا بعنوان بزرگترین وارد کننده نفت که می رود در زمانی کوتاه ،خود به یک صادر کننده قوی تبدیل گردد ؛ عملا این سلاح از دست حاکمان رژیم بر زمین افتاده و کاهش قیمت نفت با وجود تنهشای زیاد منطقه خاورمیانه و نیز روند کند مذاکرات هسته ای 5 +1 ،در روزهای اخیر نیز نشان از موفقیت دکترین جدید غرب در قبال موضوع نفت و فرآورده های آن دارد .
آنچه که باید مورد توجه ویژه اپوزیسیون قرار گیرد ،این است که روز به روز هزینه حمله نظامی به ایران برای غرب کمتر شده و جمهوری اسلامی با ادامه ماجراجویی های خود  بویژه در موضوع اتمی و کمک به تروریست جهانی ، شرایط را برای این مسئله فراهم می سازد .
 پس زمان برای نجات میهن از ویرانی یک جنگ خانمان سوز دیگر بسیار اندک است و این مهم تنها با سرنگونی رژیم و اطمینان جهانیان به برپایی حکومتی دمکرات و پایبند به تعهدات بین المللی ،امکان پذیر است .

5 موضوع مهم دیگر تلاش هفته های اخیر حکومت اسلامی ایران برای اتمام پروژه "اینترنت ملی " و قطع ارتباط شبکه رایانه ای ایرانیان داخل با خارج از کشور است . پروژه ای که می تواند ایران را به کره شمالی دیگری تبدیل سازد و در سایه سانسورها و فیلترینگ گسترده ،رژیم به جنایات گسترده و حذف بیش از پیش فعالان عرضه های سیاسی و حقوق بشر در داخل بپردازد .
جا دارد با آگاهی رسانی بین المللی از برنامه پیش روی رژیم ، در تسریع نهایی شدن و عملی شدن پروژه هایی چون اینترنت آزاد و چمدانهای اینترنت در کشورهایی چون ایران که در تلاش برای گذر به جامعه ای بر مبنای دمکراسی و مردم سالاری هستند ؛کوشا باشیم .

6 شروع به کار تلویزیون افق با مدیریت شخص شاهزاده رضا پهلوی ،خبر مسرت بخشی بود که پس از سالها انتظار از سوی آزادیخواهان و باورمندان به اندیشه های دمکراتیک ایشان ، شنیده شد و جانی تازه بر کالبد خسته مبارزین دمید .
معرفی این تلویزیون بعنوان رسانه تلویزیونی دفتر سیاسی شاهزاده رضا پهلوی ، نوید بخش اراده ای محکم در عملگرایی و برنامه ریزی های عملی برای رهایی میهن است که سالهاست در زیر سایه شعارها و مقاله ها و سخنرانیها ، نادیده گرفته شده بود !
امید که این رسانه با بهره گیری از چهره های موجه و مورد وثوق مردم و نیز کارشناسان با تجربه و متخصص ،بتواند انتظارات به حق آزادیخواهان واقعی را از شخص شاهزاده رضا پهلوی ،برآورده سازد و گام محکم و موثری باشد در آگاهی سریع مردم به آنچه اتفاق می افتد و سرنوشتی که از سوی رژیم برای آنان در حال رقم خوردن است .
تلویزیون افق در صورت عملکردی موجه و بی اشتباه ؛ مطمئنا نقش مهمی را در شروع مبارزات عملی و نافرمانی مدنی و جلب مشارکت مردم در سرنوشت خود و کشور ایفا خواهد کرد . به امید موفقیت این رسانه در سیاستگزاری و برنامه سازی درست و حرفه ای .


همایون نادری فر 
26 آبان ماه 1393

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر