سخنی با هموطنان

حجم عظیم تهمت ها و توهین ها و گاها دشنامها را در دو روز گذشته از طیفهای مختلف دو سوی مثلا طرفداران و مخالفان شاهزاده نسبت به ایشان و خانم علینژاد شنیدیم و دیدیم.آنچه که مهم است باز بودن موضوع انتقاد برای دو طرف در یک فضای دمکراسی است ،چه خانم خبرنگار مصاحبه با نوع سئوالها و نحوه ارائه آنها و چه شخص شاهزاده با پاسخهای مورد نظر خودشان . و این موضوع مهمی است در گشایش باب گفتمان تا رسیدن به برداشتهای درست و معقول و پی بردن و رسیدن به جوابهای بسیاری که در ذهن هموطنان شاید باشد و می دانم که هست.
متاسفانه هموطنانی راه را به خطا می روند و در دفاعی نامناسب از عملکرد و گفتمان شاهزاده،و در حمله به نوع برخورد مصاحبه کننده ،با توهین و دشنام به خانم خبرنگار ،بیشترین ضربه را به آرمان ما یعنی شناساندن اعتقادات و باورهای دمکراتیک شاهزاده به عموم ایرانیان و شکستن تابوی ترس از نظام پادشاهی پارلمانی ،وارد می کنندوگروهی نیز از این اشتباه نهایت استفاده را کرده و در صدد نشان دادن این افراد بعنوان نمایندگان طیف شاهزاده و نظام پادشاهی هستند.
ادبیات به کار رفته در نقدهای تند بر علیه طرفین مصاحبه،در فضای مجازی اصلا و ابدا در شان یک ایرانی نبوده و نیست.اگر ایرانی خود را وارث آموزگاری می داند که آموزه اش کردار نیک ،گفتار نیک و پندار نیک بوده است ،چگونه می تواند اینگونه فضای گفتمان را آلوده به ادبیات سخیف کند.
توصیه من به هموطنان عزیزم بعنوان یک قطره از دریای میهن پرستان و آنانی که خود را ایرانی می دانند و برای ایران فردا تلاش می کنند این است که،انتقادهای خود را آنگونه که در شان یک انسان و یک ایرانی است بیان کنند و باز صحبتی را که دیروز بیان کردم تکرار می کنم ، دفاع بد و انتقاد بد بیشترین آسیب را به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت اشخاص وارد می کند.
بیایید در این روزهای سرنوشت ساز که بیشتر از همیشه نیاز به اتحاد و همبستگی ملی است ،ضعفهای خود را اصلاح کنیم و با گفتمانی همراه با وقار و متانت ایرانی، خودمان را به جهانیان ،آنگونه که شایسته یک ملت با فرهنگ و تمدن است بشناسانیم.
پاینده ایران و ایرانی

6ژانویه 2012

۳ نظر:

  1. با سلام
    سخن شما کاملا درست و متین است
    متشکرم از تذکر به موقع و مناسبتان


    حمید رضا .ک

    پاسخحذف
  2. کاملا درست می فرمایید

    پاسخحذف
  3. اصلا حرفاتون درست نیست. شما در مقامی نیستی که بخوای به کسی درس برخورد بدی. با افراد خائن و کثیفی مثل مسیح علی نژاد و دیگر عوامل رژیم باید با ادبیات خودشون برخورد کرد. 32 ساله این افراد رو تحمل کردیم. الان دیگه نمیشه به اینا بگیم, لطفا بفرماییئ بشینید, باید بهشون گفت, بگیر به ته مه رگ.... شما دردنیای فانتزی زندگی میکنی

    پاسخحذف