زنگ خطر جنگی جدید در خاورمیانه

منصور ارباب سیار تروریست دستگیر شده
  بی سیاستی ها و کج اندیشیهای جمهوری اسلامی بار دیگرتوجه جامعه بین الملل را به نام ایران  در کنار صفت تروریست جلب کرد . بنا بر گزارش وال استریت ژورنال و دیلی میل لندن، پلیس نیویورک در تاریخ ۲۹ سپتامبر یک ایرانی به نام منصور ارباب سیار را در فرودگاه جان اف کندی دستگیر می کند. این مرد ۵۸ ساله که از تابعیت آمریکایی برخوردار بوده، و ساکن تگزاس است، در بازجویی های خود اعتراف می کند که با مردی به نام غلام شکوری از سپاه قدس برای کشتن عادل الجبیر سفیر عربستان در آمریکا در تماس بوده است. منصور ارباب سیار برای انجام این کار، سفرهای متوالی به مکزیک کرده، و با باندی برای انجام این کار به توافق رسیده است که به عنوان بیعانه صدهزار دلار به حسابی در آمریکا واریز شده است. گویا بعدها، این باند جریان را به پلیس آمریکا گزارش می دهد که موجب دستگیری منصور ارباب سیار می شود. منصور ارباب سیار اضافه می کند که برای کشتن سفیر عربستان، ۱/۵ میلیون دلار پرداخت می شود و قرار بر این بوده در رستورانی که عادل الجبیر معمولاً حضور به هم می رساند، بمب گذاری کنند.
رژیم جمهوری اسلامی سابقه ای تاریک در این موضوع دارد، . همه ما کشتار ددمنشانه  در رستوران میکونوس آلمان ویا بمب گذاری در مرکز یهودیان آرژانتین را از یاد نبرده ایم. بنابراین، اگر رژیم  تصمیم به این کشتار گرفته، جای تعجب و شگفتی نیست.
حال، باید بررسی کرد که چرا رژیم آخوندی کمر قتل به سفیران عربستان و اسرائیل بسته است؟. اختلاف رژیم آخوندی با عربستان را می توان به شرح زیر دانست:
۱- حکومت شیعی با هر مرام و اندیشه ای که تشیع را زیر سئوال ببرد مخالف است. بنا براین نمی تواند رژیم سنی مذهب عربستان را بپذیرد. رژیم عربستان نیز مذهب شیعه را انحرافی و شیعیان را کافر می خواند.
۲- رژیم جمهوری اسلامی، دو سال پیش شیعیان یمن در مرز عربستان را علیه عربستان شوراند و برای آن دولت مشکلات زیادی به وجود آورد. همچنین، در قیام و تظاهرات مردم بحرین، به تحریک و شوراندن شیعیان علیه رژیم سنی مذهب آن کشور پرداخت.
دولت عربستان هم که از نظر تروریستی و پروراندن جنایتکاران  از جمله طالبان دست کمی از رژیم ایران ندارد، به تلافی، تانک ها و نیروهای نظامی  خود را به نفع و برای پشتیبانی و حمایت رژیم سنی مذهب آن کشور، وارد منامه پایتخت بحرین نمود.
بدبختانه  صدای طبل جنگ میان سنی و شیعه با تحریکات رژیم جمهوری اسلامی به گوش می رسد . جنگی که می تواند خانمان سوز و بنیان برافکن باشد. دو رژیم خرافاتی عربستان و ایران، آمادگی آن را دارند که خاورمیانه و همه منطقه را به آتش و خون کشند. موضوعی که زنده یاد دکتر مصدق از آن وحشت داشت، و ترس و نگرانی خود را با آندره پریسو گزارش گر فرانسوی در میان گذاشت.
از سوی دیگر جنگ میان عربستان و ایران که پشتیبانی غرب از عربستان را در پی خواهد داشت بهترین و کم هزینه ترین گزینه برای غرب می باشد ، چرا که اولا در صورت مقابله نظامی غرب با ایران ، افکار عمومی کشورهای مسلمان در مورد جنگ علیه یک کشور مسلمان منفی خواهد بود و هزینه هایی را برای دول غربی خواهد داشت ولی اگر عربستان در راس پیکان جنگ علیه ایران باشد، نه تنها اعتراضی بر علیه این شروع مخاصمه نخواهد شد بلکه کشورهای مسلمان عرب به یاری عربستان سعودی خواهند شتافت. از سوی دیگر پشتیبانی نظامی غرب و بخصوص آمریکا از عربستان ، هیچ بار مالی برای آنها نخواهد داشت چرا که عربستان بعنوان ثروتمندترین کشور منطقه تمامی هزینه های این جنگ را متقبل خواهد شد . و در نهایت غرب با کمترین هزینه به خواسته خود خواهد رسید .
حال باید دید در این زمان حساس جمهوری اسلامی برای مقابله با این حجم از فشارها چه تمهیداتی را به کار خواهد بست . امیدوارم در این موضوع منافع ملی و ثروتهای جانی و مالی کشورمان قربانی ماجراجوییهای احمقانه رژیم جمهوری اسلامی و کینه توزی های کشورهای عرب نگردد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر