اعلامیه کمیته موقت هماهنگی برای تشکیل شورای ملی ایران



هم ميهنان گرامی

در شرايط حساس كنونی كه كشورمان ايران با خطرات جدی روبروست، تنی چند از كنشگران و نيروهای سياسی ـ مدنی از طیف ها و گرایش های مختلف برای برون رفت از اين بحران دهشتناك وخانمانسوز همگام با ملت يگانه ايران، دست در دست هم داده تا با گذار دموکراتیک و به دور از خشونت از نظام مستبد جمهوری اسلامی، شرايط مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه منطبق با موازین بین المللی، بمنظور انتخاب نمایندگان مردم در مجلس مؤسسان، جهت تدوین قانون اساسی نوین ایران و تعیین ساختار اداری کشور و در نهایت برگزاری همه پرسی برای تصویب قانون اساسی نوین را فراهم آورند.

در همین راستا، پس از چندین ماه تلاش و رایزنی با فعالان و سازمان های مدنی ـ سیاسی، " كميته موقت هماهنگی برای تشكيل شورای ملی ايران "، جهت روشنگری و شفافيت اعلام می نمايد، که در طی روزهای آینده، فراخوان ملیبمنظور اعلام پيمان و همبستگی برای پشتیبانی از مبارزات و خواست های مردم ایران و دعوت از همگان، در وبگاه farakhanmeli.org منتشر خواهد شد.

فضایی که همه شهروندان ايرانی علیرغم گرایش ها و انديشه های گوناگون در اقصی نقاط جهان و به ویژه در داخل کشور بتوانند برای سازمان دهی این نهاد ملی، فراگیر و دموکراتیک، آن را امضا كنند. تنها با یک حرکت ملی و منسجم، با حفظ و احترام به باورها و گرایش های گوناگون سیاسی ـ عقیدتی است که می توانیم، فریاد آزادی خواهی مردم ایران را برای انحلال نظام تمامیت خواه جمهوری اسلامی از طریق مبارزات مدنی و بسیج عمومی در راستای آشتی ملی و در نهایت برقراری حاكميت ملت در ايران به جهانيان برسانیم.

بدیهی است که تا قبل از تشکیل نهاد ملی پیشنهاد شده، منشور پیشنهادی كميته موقت هماهنگی برای تشكيل شورای ملی ایران و همچنین لیست امضاها فقط از طریق انتشار فراخوان ملی در وبگاه farakhanmeli.org قابل استناد خواهند بود.

پاینده ملت ایران

كميته موقت هماهنگي برای تشكيل شورای ملی

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱

۵ نظر:

  1. خواهشمند است دست رد به همکاری کسانیکه به ادبیات فارسی آشنایی دارند، نزنید!

    در نخستین قدم نام کمیته را به گنجوران و یا... و شورای ملی را به انجمن ملی و یا... جایگزین نمایید.

    پاسخحذف
  2. با درود
    آیا لیست افرادی که در این کمیته موقت هماهنگی‌ هستند در دسترسی هست؟ زیرا مشکلِ بزرگی‌ که من در این منشور پیشنهادی میبینم این است که انتخاب شکل نظام را به دست مردم در یک همه پرسی‌ دمکراتیک نمیسپارد. نوع نظام باید از طرف مردم انتخاب بشود و نه از طرف مجلس مؤسسان. مجلس مؤسسان فقط قانون اساسی‌ را می‌نویسد و غیر از این پروسس پروسس دیگر دمکراتیک نخواهد بود. میتوانید از فیسبوک من به نام Arezou Lotfi پاسخ دهید. سپاس بیکران

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست خوبم من نمی دونم شما آیا متن منشور را دیده اید؟ چون منشور هنوز منتشر نشده و متاسفانه ،موازی کاریها و عووامل جمهوری اسلامی در حال نشان دادن منشورهای مختلف به شما عزیزان هستند...بزودی منشور پیشنهادی تشکیل شورای ملی در سایت فراخوان به آدرس زیر منتشر خواهد شد . و اسامی گروههایی که نمایندگانشان دخیل در امر شکل گیری این کمیته موقت بوده نیز منتشر خواهد شد...کمی صبر کنید و زود قضاوت نکنید :
      www.farakhanmeli.org

      حذف
  3. باسلام و درودفراوان به همه ی آزادی خواهان از جمله شاهزاده.من از شهرارومیه ویک ایرانی آذری تبارم.هموطن کرد وبلوچ و فارس و آذری و ... ما همین الان قبل از اینکه ایرانی برایمان باقی نماند باید همصدا ودست در دست هم بگذاریم ومیهن خودرا از دست مزدوران جمهوری اسلامی آزادکنیم.نترسید.همه ی این شایعات که میگویند اگربه خیابان بیاییدمیبندندومیکشن را باور نکنید ولی احتیاط کنید و به همه ی ،آشناهای خوداطلاع رسانی کنید.در روزششم مهرماه به یاری خدادر ساعت شش بعدازظهردست در دست همان کوروش کبیروبابک و کاوه و آرش و..... بدهیم و به اسراییل هم ثابت کنیم ما قدرتمندهستیم ولی این قدرت را بصورت صلح آمیزاستفاده میکنیم.من سربازخط مقدم امید ایران هستم و با طرح حال حاضر آقای رضاموافق.وعده ی ما ساعت هچده در تمام میدانهای اصلی شهرها.پاینده باد ایران وشیروخورشید.خواهش میکنم این نظررااگروقت کردیداز تلویزیون ایران آریایی پخش کنید.در آخر من یک جوانی هستم که فقروفحشاواعتیادرادر همه جای شهر دیده.عمل مال ماست ودعاها مال خدا.پس جوانان را نسوزانید.هموطنانم همه ی شمارادوست دارم.درودبرخاکم ایران

    پاسخحذف
  4. درود به روح پاک شاهنشاه و ملکه فرح و شاهزاده
    من یک شهروند تهرانی ۲۰ ساله هستم و خواهان حکومت شانشاهی هستم
    میخوام بدونم آیا این شورا میتونه کاری کنه که ما به آزادی و دمکراسی دست پیدا کنیم ؟

    پاسخحذف