چرایی لزوم انحلال جمهوری اسلامی


برنامه افق روزسه شنبه 13 خرداد ماه 1393
یکی از بهترین مصاحبه های شاهزاده رضا پهلوی که بسیار خوب و با استدلال درست ،لزوم انحلال حکومت جمهوری اسلامی را بیان کردند
.
از آقای اولیایی فر هم بعنوان یک حقوقدان انتظار نداشتم مسائل را اینگونه سطحی نگاه کرده و بیان نمایند .  اگر جریان اصلاح طلبی که از 17 سال قبل با حضور خاتمی آغاز شد ، توانسته بود ،حداقل مواردی را که به قول ایشان در قانون اساسی خود رژیم آمده است ،پاسداری و به اجرا بگذارد ،امروز شاهد فضای بهتر و امید به بهبود وضعیت دمکراسی ماراتون گونه در ایران بودیم که متاسفانه نه تنها اینگونه نبوده ،بلکه شرایط برای ریشه دوانیدن دمکراسی پایه ای و نه سطحی و شعارگونه ،روز به روز بدتر شده است .

شخصا معتقدم ماراتن دمکراسی در ایران از انقلاب مشروطیت آغاز گردید و با تولد رژیم جمهوری اسلامی ، دچار ایست ناخواسته شد و روند دمکراسی در بیشتر جاها به عقب رانده شد .

پس از سی و پنج سال و با در نظر گرفتن شرایط حال حاضر دنیا ؛ نه تنها ادامه این ماراتن ،ایران را از وضعیت حاضر نجات نخواهد داد ،بلکه هر چه سریعتر به یک دوی سرعت 110 متر با وجود موانع پیش بینی شده و نشده ،برای نجات کشور و نام و موجودیت ایران ! نیاز داریم .
فراموش نکنیم که گاهی وقتها ،خیلی زود دیر می شود !

همایون نادری فر
 14خرداد 1393

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر