آیا روسیه و عربستان ،آغازگر جنگ جهانی سوم خواهند بود ؟!




((پوتین : پاسخ ما طوری خواهد بود که نقشه خاورمیانه را تغییر خواهد داد))

کمتر کسی این روزها به موضوع روابط متشنج میان روسیه و عربستان دقت کرده است !

"رئیس جمهوری روسیه با تروریستی خواندن رژیم عربستان خاطر نشان کرد روسیه به زودی پاسخ عاملان انفجارهای ولگوگراد را خواهد داد. 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الغد، ولادیمیر پوتین گفت: روسیه به زودی پاسخ عاملان انفجارات ولگوگراد را خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه این انفجارها شبیه انفجارهای عراق، سوریه و لبنان است، افزود: برای شناسایی مجرمان نیاز به فرصت بیشتری نیست و ما به زودی پاسخ آنها را خواهیم داد.
پوتین افزود: پاسخ ما طوری خواهد بود که نقشه خاورمیانه را تغییر خواهد داد. وی همچنین رژیم حاکم بر عربستان را رژیمی تروریستی توصیف کرد."



با نگاهی به چرایی فروپاشی امپراطوری شوروی سابق  و ضربه مهلکی که غرب و در راس آن آمریکا در زمان جنگ سرد بر پیکره این امپراطوری وارد کرد ، امروز و با توجه به موضع ضعف آمریکا و غرب در تحولات سالهای اخیر ، به نظر می رسد که زمان انتقام فرارسیده و ولادیمیر پوتین بعنوان یکی از سیاستمداران قدرتمند  سالهای اخیر ،در صدد بازگشت به دوران قدرت روسها و نشان دادن این قدرت و به رخ کشیدن آن  به دنیا می باشد و ظاهرا  مقطع زمانی کنونی ،و بهانه های ایجاد شده توسط متحدین آمریکا ،همانند عربستان ، این شرایط را برای یک زور آزمائی بزرگ ،مهیا کرده است ؛
از آنجایی که پوتین قبلا اثبات کرده که برخلاف اوباما ، مرد عمل میباشد ،در روزهای آینده احتمال شوک منطقه ای بزرگی ،دور از ذهن نیست !
باید منتظر اتفاقات روزهای آینده بود .


همایون نادری فر
6 ژانویه 2013

۱ نظر:

  1. بحث حالگیری عربها باشه ما هم هستیم حتی اگه مجبورشیم با روسیه تو یک جبهه باشیم

    پاسخحذف