روح اله زم نباشیم !





در ساعات گذشته و پس از انتشار خبر دستگیری موسس رسانه آمدنیوز ، چند روایت متفاوت از همکاران دور و نزدیک روح اله زم در مورد نحوه به دام افتادن وی منتشر شد که از لحاظ برخی موارد مطرح شده و چگونگی امکان دسترسی این افراد به ریز این اطلاعات ، جای بحث و بررسی دارد که البته فعلا نظر و هدف نگارنده برای نگارش این سطور نیست !

بی شک فضای موجود بر له و یا علیه این فرد بخصوص در فضای مجازی ، پس از به دام افتادن و یا هر چیز دیگری که باعث شده اکنون در تلویزیون رژیم بعنوان دستگیری وی مطرح شود ؛ در درجه اول به عملکرد و رفتار شخص وی بعنوان یک فعال رسانه ای و گاه در قامت یک لیدر خود خوانده سیاسی ، بر می گردد.

با نگاهی به فضای موجود و حجم قضاوت ها و اظهار نظرهای متفاوت در مورد وی ، لزوم یاد آوری این سخن حافظ را دو چندان حس کردم ، که همواره در قضاوت و اظهار نظرها ، جانب عدالت و حقیقت را بدون هیچ تعصبی و خوش آیند افرادی ، نگاه داریم .

لسان الغیب می گوید :
«عیب می جمله چو گفتی، هنرش نیز بگو ؛
نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند »

بی تعارف شخصا معتقدم که روح الله زم مامور یا مزدور با جیره مستقیم رژیم نبود و در امر افشای فسادهای کلان #فرقه_تبهکار و در نبود رسانه های قوی در اپوزیسیون ، نقش عمده ای را در آگاهی رسانی و بیداری جامعه ایفا کرد .

نقشی که البته و همواره از یک رسانه حرفه ای و غیر وابسته انتظار می رود . نقشی که متاسفانه بخاطر ویژگی های شخصیتی موسس آمد نیوز ، روز به روز کم رنگ تر شد و عملا بعنوان حربه ای در دست سیستم امنیتی رژیم قرار گرفت تا نهایت سوء استفاده را از این رسانه پرمخاطب انجام دهد .
در نهایت به دليل عدم شعور و بی اخلاقی سیاسی که در مورد وی دیده می شد و نیز خودخواهی و زیاده طلبی که ارمغان تربیت وی در یک خانواده حکومتی و آخوندی بود ؛ از طرف اتاق فکر رژیم ، فریب خورد و ماموريت نانوشته و القایی به وی واگذار شد تا در کنار برآورده کردن مطامع باند قدرتمند تکنوکراتها و فرزند خواندگان هاشمی رفسنجانی در رقابت جناحی درون حکومت ، با ایجاد جوی پرآشوب و بی نظم در فضای اپوزیسیون ، پروژه « بی اعتمادی و بی اعتباری» در اپوزیسیون را با هدف « حفظ نظام » پیش ببرد

هدفی که با توجه به آشفته بازار موجود در فضای اپوزیسیون و گرم بودن بازار انگ زدن و تهمت وارد کردن که رسانه آمد نیوز و بخصوص شخص موسس آن با توجه به ویدئوهای منتشره در مستند ایستگاه پایانی دروغ و نیز مطالب متعدد منتشره در رسانه تحت نظارت وی و مصاحبه های مختلف او ، نقش پر رنگی در آن داشتند ؛ بنظر میرسد که به نتایجی نیز رسیده باشد !

آنچه مسلم است و مطمئنا در روزهای آینده شاهد مانور ها و شوهای مختلف از سوی پروپاگاندای رژیم خواهیم بود ، این است که با دستگيرى روح اله زم ، جمهوری اسلامی تلاش خواهد کرد تا وانمود كند داراى تيم امنيتى قدرتمندی است و با این ترفند درصدد ساکت نمودن مبارزین برخواهد آمد و از سوی دیگر تلاش خواهد کرد تا نقش مثبت این رسانه در آگاهی رسانی در مورد حجم فساد ها در قوای سه گانه رژیم و بخصوص سیستم قضا و بیت رهبری را کم رنگ کرده و آن را آلوده به دروغ نشان دهد که البته با توجه به گردش آزاد اطلاعات در عصر اینترنت ، هرگز موفق نخواهد شد .

در پایان باید تأکید کرد که حماقت های اینچنین و ابزار دست شدن برای رژیمی که تمام نشانه های سقوط را در آن می بینیم ، بی شک اشتباهی بزرگ و چوب گذاشتن لای چرخ مبارزاتی است که می رود تا به ثمر برسد و آرزوی آزادی را برای تک تک مبارزینی که بیش از چهل سال است از جان و مال خود در این راه گذشته اند ؛ برآورده سازد .

هم میهنان،
کنشگران و مبارزین راه آزادی،
مدعیان رهبری سیاسی و شورا گذارها، 
صاحبان رسانه ها ، شبکه ها، سازمانها و احزاب ،
در این برهه حساس تاریخی ،
لطفا « بدون اشتباه» حرکت کنید .


همایون نادری فر 
۱۵ اکتبر ۲۰۱۹
یک جای دور از میهن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر