چرا جنگ برای رژیم جمهوری اسلامی ایران، نعمت بود و هست ؟



آیا می دانید چرا خمینی گفت « جنگ برای ما نعمت است » !؟

چون در همان سال اول تشکیل جمهوری اسلامی، جمعیت بزرگی از مردم فریب خورده ایران ، متوجه اشتباه خود در شورش ۵۷ شده بودند و شرایط برای سرنگونی رژیم تازه متولد ، توسط سازمانهایی که برخی حتی خود در برپایی آن نقش داشتند و نیز تحرکات در داخل نیروهای نظامی وفادار به نظام سابق ،آماده بود .
ولی دعوت آیت اله روح الله خمینی از ارتش عراق و مردم آن کشور ،برای قیام علیه صدام حسین ؛ بهانه ای برای شروع جنگی شد که در بحبوحه آغاز آن ، رژیم توانست از این بحران ملی و دغدغه های مردم ، استفاده کرده و به حذف مخالفین سرسخت و فعال خود در داخل و خارج کشور ، بپردازد .

با آغاز جنگی اینچنین ، و تداوم آن ؛ عملا نعمتی بررگ متوجه رژیم شد و توانست از شرایط متزلزل و بحران بی ثباتی ؛ به یک شرایط ثابت حداقلی مورد نیاز برای یک نظام نو پا برسد .

ادامه جنگ ، ۸ سال بحران ملی و به بازی گرفتن غرور ملی ایران در دفاع از آب و خاک میهن ، باعث گردید که رژیم در سایه چنین « نعمت» بزرگی، هرگونه مخالفت با خود را بصورت « خیانت به وطن» معرفی کند و قاطبه مردم ایران را با فریب و بازی احساسی ، با خود همراه سازد .

و چنین شد که رژیم توانست پایه های نظام خود را با حذف مخالفان ، اعدام و زندانی کردن و یا مجبور کردن آنها به تبعید اجباری به خارج از کشور ،محکم کرده و به حیات ۴۰ ساله خود تا به امروز ادامه دهد .

امروز که رژیم بدترین شرایط مشروعیت خود را در داخل و خارج تجربه می کند و روندی پرشتاب از تزلزل و پوسیدگی پایه های خود را بخصوص پس از وقایع سال ۸۸، در پیش گرفته است ؛ بدیهی است که نیم نگاهی دوباره بسوی « جنگ» بعنوان راه حل فرار از شرایط کنونی دارد .

با دقت در سخنان حاکمان و فرماندهان نظامی رژیم ، بخصوص در هفته های اخیر ؛ متوجه می شویم که رژیم با اطمینان از « جنگی محدود» و بدون هدف براندازی از سوی دشمنان خارجی اش؛ که معلوم نیست از کدام کانال به این اطمینان رسیده اند! ؛ بدنبال فرصتی دوباره است تا ضمن انحراف اذهان عمومی داخل کشور که ماههاست درگیر اعتصابات و تجمعات اعتراضی با هدف گذر از شرایط کنونی و براندازی رژیمی هستند ؛ فرصتی دوباره را بدست آورد تا مخالفین داخلی خود را همانند قبل ، قلع و قمع کنند و شکی نیست که اپوزیسیون خارج از کشور نیز در انبوه خبرهای جنگ احتمالی، با ماشین ترور رژیم ، دوباره روبرو خواهد شد .

تمام تلاش میهن پرستان و ایرانیاران در شرایط کنونی ، بایستی بازگویی این مقوله مهم برای ایرانیان و نیز سیاستمداران خارجی باشد و باید گوشزد کرد که اگر تنها هدف از حملات احتمالی نظامی به ایران، از بین بردن امکان دسترسی رژیم به سلاح های غیر متعارف و نیز ضربه زدن به زیرساختهای نظامی و اقتصادی ایران است ؛ این مهم تنها و تنها به ضرر ملت ایران و جنبش آزادیخواهی مردم ایران است (با توجه به موضوعات مطرح شده در این مقولهو چند سال دیگر ،  جامعه بین الملل دوباره و پس از احیای زیرزمینی برنامه های ماجراجویانه رژیم ،دوباره با مشکلات مشابه امروز ، مواجه خواهد شد .   

سخن کوتاه کرده و به این مهم بسنده میکنم که در شرایط امروز ، نیاز به همبستگی ملی از سوی تمامی کسانی که شناسنامه ایرانی دارند و خود را عضوی از جنبش آزادیخواهی در ایران می دانند ؛ بیش از هر زمانی احساس می شود و شرایط به گونه ای است که اشتباه از سوی هر فرد و یا تشکل مدعی تلاش برای نجات ایران و ایرانی از یوغ رژیم و سایه شوم جنگ ،که سنگی در مقابل راه رسیدن به این « همبستگی ملی» تلقی شود ؛بمنزله«خیانت» در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد .

به امید اعلام همبستگی ملی میان تمامی مخالفین رژیم جمهوری اسلامی ایران و تلاش مضاعف برای مجاب کردن جامعه بین الملل برای پذیرش جایگاه ویژه اپوزیسیون در تصمیمات جهانی در مورد سرنوشت ایران.

همایون نادری فر 

۲۵ ژانویه ۲۰۱۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر