پیـوند غـیر قابـل انکار آینــده ســوریــه و ایـــران و وظیـفه اپـوزیسیــون واقعــی



با آغاز نشست ژنو 2 در مورد آینده سوریه و مخالفت با حضور جمهوری اسلامی در این نشست بخصوص از سوی اپوزیسیون و شورای ملی سوریه ؛ مطمئنا جمهوری اسلامی به دنبال راههایی برای ناکامی این نشست خواهد بود .

تاکید جمهوری اسلامی بر ادامه حکومت بشار اسد ، که با توافق نهایی در نشست ژنو 1 مغایرت دارد؛ در گام نخست نشان از نزدیکی استراتژیک دو نظام ولایی در ایران و بعثی در سوریه است و در گام بعدی ، میزان وابستگی سرنوشت هر کدام از این نظامها به ادامه حیات نظام دیگر را نشان می دهد .

روزهای آینده برای آزادیخواهان ایران و سوریه ، روزهای بسیار حساس و سرنوشت سازی خواهد بود و امیدوارم توافقات مخفی و علنی قدرتمندان جهانی ،در نهایت به سود ملت ایران و ملت سوریه تمام شود !

در این راستا ،وظیفه اپوزیسیون واقعی ایران و بخصوص سازمانها و گروههای دارای جایگاه مردمی در میان ملت این است که ، از فرصت پیش آمده در جهت رایزنی های فشرده با نمایندگان پارلمانهای کشورهای دمکراتیک و نیز سازمانهای قدرتمند مردمی غیر دولتی در این کشورها ،استفاده کنند و اولویتهای موجود برای مردم ایران را که همانا مهیا کردن شرایط برگزاری انتخابات آزاد و نیز اجرای منشور حقوق بشر و ضمانت اجرایی آن در ایران است ، را به آنان گوشزد کرده و آنان را مجاب کنند که به دولتها و سیاستمداران خود در زمان تصمیم گیری های بین المللی فشار آورند تا خواسته های بر حق آزادیخواهان را مد نظر داشته باشند و به نظر آزادیخواهان و مردم درد کشیده و له شده در زیر چکمه استبداد ،احترام بگذارند .

فرصت ها را از دست ندهیم ، ای مدعیان مبارزه و آزادیخواهی !
فراموش نکنید ؛گاهی وقتها خیلی زود دیر می شود !

همایون نادری فر
22 ژانویه 2014
یک جای خیلی دور از وطن !

آیا واقعا ماجراجویی اتمی رژیم پایان یافت ؟!


هم میهنان و دوستان عزیز
!
با نگاهی به عکسهای مربوط به پلمپ و بازرسی مستقیم تاسیسات غنی سازی اتمی ، و تماس با دستگاههای مورد ادعا ،سئوالی برای من پیش می آید چرا بازرسان و کارکنان این مراکز در حال کار کردن بر روی این دستگاهها ، لباس محافظ در برابر تشعشعات اتمی ،بر تن ندارند !
 آیا این دستگاهها قبلا در مسیر غنی سازی بوده و به کار گرفته شده اند و یا نه ؟!
و اگر این دستگاهها نو هستند و قبلا استفاده نشده اند ،پس صدها کیلوگرم اورانیوم غنی شده 5 و 20 درصد از کجا به دست آمده است ؟!
 و اصلا آیا همه این دستگاهها در دسترس بازرسان بودند و یا اینکه دستگاههای اصلی ،در زیر زمین و جاهای دیگر پنهان است ؟!
تا جایی که منِ کم دانش در مورد طول عمر مواد رادیو اکتیو و تشعشعات آن و نیز پروسه خطرناک آن می دانم ، حتی بعد از گذشت سالها ،تشعشعات مضر اتمی از دستگاههای درگیر در این کار ، قابل مشاهده و ثبت است !

آیا جمهوری اسلامی و عوامل خریداری شده خارجی آن ! اینبار در یک اتحاد شوم دیگر ، به دنبال فریبی بزرگ هم برای مردم ایران و هم برای افکار عمومی جهانی، هستند !!! ؟
در ضمن به نظر می رسد استفاده از ماسک از سوی افراد ایرانی در این عکسها ، به خاطر عدم امکان شناسایی آنها بوده است و نه حفاظت و ایمنی !

(( بار دیگر تاکید میکنم که در مورد موضوع اتمی دانش چندانی ندارم و صرفا با توجه به نوشته ها و اخباری که در این مورد خوانده ام ، این سئوال و ابهام برایم پیش آمده است و در نهایت این بد بینی را باید در عملکرد گذشته و حال رژیم و سیاست بازیهای غرب و شرق جستجو کرد ؛ البته اگر شک و شبهه و نظر من  وارد نباشد !! ))

همایون نادری فر
21 ژانویه 2014

جــام زهــر آخــر را کِــی خــواهیــــد نـوشیـــــــد ؟


ای اهریمنان سایه افکنده بر مام میهن :

بالاخره بعد از تلف کردن میلیاردها دلار ثروت ملی ایران ، زیر فشار تحریمهای بین المللی ، جام زهر دوم را نوشیدید !

خمینی جام زهر اول را پس از ویرانیهای زیاد و کشته و معلول شدن بیش از یک میلیون جوان این مرز و بوم در جنگ خودساخته و انقلاب کذائی اش، خورد تا به گفته خودش ؛نعمتی به نام جنگ را ، ناخواسته پایان دهد !

خامنه ای جام زهر دوم را خورد تا پس از صرف میلیاردها دلار سرمایه ملی و وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به زیرساختهای اقتصادی کشور ، که در نهایت باعث گردیده تا جامعه ایران ،به جامعه ای مریض و فرسوده مبدل شود ؛ از این تنگنای بین المللی فرار کند !

آرزومندم که جام زهر سوم را با همت مردم ایران ، هر چه زودتر ، به تمامیت این نظام فاسد بخورانیم تا از شرایط تحقیر آمیز کنونی نجات یافته و شرافت و سربلندی را به نام نامی ایــــــــــران وطن ،باز گردانیم !

همت کن هم میهن ... بی تفاوت نباش ...گاهی وقتها، خیلی زود دیر می شود !

پاینده ایران

همایون نادری فر
20 ژانویه 2013
یک جای خیلی دور از وطن !

ای هنــــرمنـــد ،چــــرا نُـــت نمـــی دانــــی ؟!




این ویدئو ، که قسمتی از مراسم یک نشست سئوال برانگیز از سوی جامعه هنرمندان ایران است را ببینید .... 

چه باید گفت ؟
!

آیا هنرمندان جامعه ما به وظیفه خود در قبال مردم ، عمل می کنند ؟!
آیا هنرمندان این جامعه ، چاره ای جز حضور در این نشست نداشتند ؟!
آیا هنرمندان اندیشه ای این چنین دارند که نمایندگانشان بیان نمودند ؟!
آیا ...
و آیا ...

چرا اصحاب هنر در ایران ، نگاهی به تاریخچه فعالیت هنرمندان آزاده در تاریخ قدیم و معاصر ایران نمی کنند ؟!
چرا نگاهی به همراهی هنرمندان کشورهای دیگر با مردمانشان ، از جمله ترکیه ، و آن هم در صف اول اعتراضات به زورگویی حکومتشان ،نمی کنند ؟!

فراموش نکنید که :

نــــــدا آقا سلطان نیز هنرمند بود و پیانو می نواخت ...

و چه زود فراموش کردید صدای نت های نواخته شده ،توسط تفنگهای مزدوران رژیم را !

یا شما هنرمند نیستید و نت نمی دانید !
و یا نت های نواخته شده ، غیرت و شرف را در وجودتان ، مسحور کرده و به خواب برده است ...

هنر و صفت هنرمندی را هم در میهنم ، به گند کشیدید!

و این وصف احوال امروز من است به قول "فروغ " شاعرآزاده و شجاع  :

"هر کس زتاریکی نمی ترسید

در چشمهایم قهرمانی بود..."

و شماها نه تنها از تاریکی ترسیدید...بلکه با تاریکی همراه شدید .

ننگ تان باد...

همایون نادری فر
17 ژانویه 2013
یک جای خیلی دور از وطن !