با شما تا آزادی - 4



به نام حقوق بشر
با شما تا آزادی - 4

در روزهایی که گذشت چند موضوع داخلی و بین المللی تاثیر گذار بر سرنوشت ایرانیان اتفاق افتاد که دوست دارم نظرات خود را در این موارد با شما هم میهنانم در میان بگذارم :


1 -  مذاکرات هسته ای وین علارغم تاکید ها مبنی بر غیر قابل تمدید بودن زمان آن از سوی طرفهای مذاکره ، بار دیگر تمدید شد وهمانطور که قبلا خود ونیز شماری از کنشگران ،شعار دروغین صلح آمیز بودن فعالیتهای اتمی رژیم را روشن ساختیم (لینک  یکی از مطالب مستدل ) (  مقاله ای در مورد مشابهت های برنامه اتمی کره شمالی و جمهوری اسلامی )، مطمئنا درفرصت خريداري شده ، رژيم نهايت تلاش خود را براي دستيابي به سلاح اتمي  انجام خواهد داد و غرب در صورت ادامه روند حماقتهاي سياسي و عدم مسئوليت پذيري در برابر امنيت و صلح  جهاني ، با رژيمي ضد بشري و بر مبناي ايدئولوژي حذف مخالف كه مسلح به سلاح اتمي است ، مواجه خواهد شد .

آنچه مسلم است وبرای اینکه در نهایت منافع ملی کشور و آینده ایران یکپارچه و ایرانیان تامین شود ،نقش ویژه مردم ايران در همراهی با کنشگران و مبارزینی است که در راه رهایی میهن از زنجیر استبداد انیرانی آخوندی ؛ بی تفاوت نباشند و ازامروز و در كمتر از هفت ماه باقی مانده به مهلت نهایی پایان مذاکرات ؛ با نگاهی ژرف به اهداف رژیم و چرایی تقبل هزینه های میلیارد دلاری و نیزبا وجود فشارهای اقتصادی و نارضایتی های روز افزون داخلی از سوی مردم ، که هنوز بر ادامه برنامه ماجراجویانه هسته ای خود ادامه می دهد و نیز با مروری بر تجربه مشابه در مورد کشور کره شمالی و سرنوشت اسفناک امروز مردمان آن ،  بايد تصميم بگيرند كه مي خواهند در كشورى آزاد و خوشنام با معيارهاي انساني زندگي كنند و يا اينكه به كره شمالي خاورميانه تبديل شوند .  
هم میهنانی که بعلت ساده اندیشی و سطحی نگری به مسائل می نگرند و فریب شعارهای عوام پسندانه رژیم را می خورند و شعارجکومت ساخته "انرژی هسته ای حق مسلم ماست " را تکرا می کنند ؛ باید متوجه باشند، جکومتی كه به ماجراجويى اتمى خود ، صفت صلح آميز بودن مى دهد و براى توجيه آن ، قسمتى از برنامه اتمی را براى معالجه بيماران صعب العلاج ضرورى بيان مى كند ؛ نباید بنزين سرطان زا و امواج پارازيت توليد كند،مگر اینکه به نظر این افراد ساده اندیش ، هدف این است که احيانا داروهاى ساخته شده در اين پروژه چندين ميليارد دلارى پزشکی هسته ای ، درانبارهای داروی دولتی ،خاک نخورند !


برماست که با آگاه نمودن مردمان کشورهای طرف مذاکره با رژیم ، آنان را آگاه به مسائل انسانی نادیده انگاشته شده از سوی دولتمردان خود نمائیم و مردمان و بخصوص سازمانهای غیر دولتی در این کشورها را مجاب نمائیم تا با ایجاد فشار بر دولتهای منتخب خود و نمایندگان مجالس و پارلمانها ، جلوی معاملات ضد بشری و ضد امنیت بر علیه جهانیان  را در آینده نه چندان دور بگیرند و از آنان بخواهند که به شعارهای حمایت از حقوق بشر و قوانین انسان دوستانه خود در زمان انتخابات ، وفادار بمانند و در عمل آن را نشان دهند و موضوع حقوق بشر و نقض فاحش آن را محور مذاکرات خود با رژیم حاکم بر ایران قرار دهند  .


2 موضوع سونامی سرطان و افزایش آماری غیر قابل وصف این بیماری صعب العلاج در این روزها و با مرگ چندین تن از هنرمندان و ورزشکاران مشهور میهنمان ،بار دیگر به موضوع مورد بحث در محافل مختلف بدل گردید .

جمهوری اسلامی در 36 سال گذشته ،ثابت کرده است که موضوع سلامت و امنیت و رفاه مردم ایران اولویت اول حاکمان نظام نیست و ادامه سوء مدیریتها و عدم پاسخگویی و احساس مسئولیت در قبال تمام شرایط روز کشور از لحاظ امنیت بهداشتی و سلامتی ،نشان ازتعریف متفاوت مسئولین رژیم از مبحث مدیریت و خدمت در جایگاه یک مسئول کشوری است و شرایط امروز سرزمین تحت سیطره این نظام مدیریتی ،از خشکی دریاچه ها گرفته تا ارسال پارازیتها و تولید بنزین و فراورده های سرطانزا توسط ارگانهای زیر نظر حکومت ؛ همه و همه نشان از این مهم دارد که انتظار بهبود و تغییر رویه در این نظام فاسد و بی مسئولیت ،انتظار عبثی است و تا این نظام و قوانین آن در جامعه پابرجا و جاری است ؛ این فجایع ادامه خواهد داشت .
در این میان آنچه که کمتر بدان پرداخته شده است ،نقش و مسولیت انسانی و وجدانی تک تک شهروندان ایرانی است که در چرخه زیست محیطی و امنیت و سلامت تغذیه ای جامعه دارای نقشهای بزرگ و کوچک هستند .
درست نخواهد بود اگر همه مسئولیت ها را در این عرصه از صاحبان جکومت و دولت طلب کنیم ! فراموش نکنیم که تک تک انسانهای حاضر در چرخه های تولید دولتی و غیر دولتی ،شهروند جدا از جامعه ایرانیان نیستند و هر کدام به اندازه میزان مسئولیت خود ،تاثیر بسزایی در امر سلامت و امنیت بهداشتی و غذایی جامعه دارد که در نهایت آمار مربوط به بیماریها و بخصوص سرطان را مدیریت می نماید .
فراموش نکنیم که تولید و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی ، افزایش میزان مصرف فراورده های آلوده کننده هوا ، افزایش اتلاف منابع آبی ، استفاده بی رویه از سموم و کودهای کشاورزی و ... همگی در رویکرد افراد غیر حکومتی وجمعیت عادی جای می گیرد و ادامه این روند می تواند نشان از سقوط اخلاقی و گسترش بی وجدانی در جامعه ای آخوند زده باشد .
پس وظیفه تک تک کنشگران عرصه های علوم اجتماعی است تا اخلاق مداری و حس مسئولیت را در میان مردمان میهنمان گسترش دهند تا بلکه این مهم بتواند روزنه هایی را نیز به ارکان حکومتی باز کند و ایرانمان را از شرایط خطرناک امروزی ،هر چه زودتر نجات بخشد .در این میان بی مناسبت نخواهد بود که از نقش آموزگاران و اساتید در تربیت اخلاقی جامعه جوان و آینده سازمیهن نام ببریم و بر آن تاکید نمائیم .

3 ظاهرا روند ادامه قتلهای جکومتی ( بخوانید احکام اعدام ) همچنان علارغم واکنشهای داخلی و خارجی ،ادامه دارد و در روزهای گذشته ،شاهد اجرای اعدام و نیز صدور حکم اعدام برای هم میهنانی بودیم که نه به خاطر جرم کیفری ،بلکه به خاطر دگر اندیشی و آنچه که متفاوت بودن از تفکر آیت اله ها و حاکمان نام دارد، به این حکم متحجرانه گرفتارشده اند .
صدور احکامی اینچنینی نه تنها در گذشته وجود داشته و امروز نیز وجود دارد ؛ بلکه با ادامه حیات رژیمی که تدوین گر قوانین ضد بشری در جامعه ایران است ،همچنان ادامه خواهد داشت و ایرانیان مطمئن باشند که در هر زمان ، شاهد صدور احکام مشابه خواهند بود و به ناچار زمانی را ناراحت شده ،عصبی گشته و چند جمله و چند سطری اظهار نظر خواهند نمود و در نهایت اعدام امروز نیز همانند اعدام دیروز به فراموشی سپرده خواهد شد و تا صدور و اجرای اعدام بعدی سکوتی مشمئز کننده را شاهد خواهیم بود !
و اما چه باید کرد ؟ آیا با وجود رژیمی چون رژیم ولایی جمهوری اسلامی و قانون اساسی موجود و قوانین متحجرانه تدوین شده در کتاب ضد بشری" قانون مجازات اسلامی" می توان امیدوار بود که هفته ای بدون اعدام و خبر صدور اعدام را در میهنمان پشت سر بگذاریم ؟
به نظر می رسد تنها راه چاره و رهایی از وضعیت موجود و تمام هزینه هایی که جامعه ایران این روزها و در طول بیش از سه دهه گذشته ،متحمل شده است،تنها یک چیز است و آن : سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و جایگزینی حکومتی دمکرات و سکولار با قانون اساسی مبتنی بر منشور حقوق بشر

هم میهن زمان انتخاب فرا رسیده است و سی و اندی سال برای تصمیم گیری و عملگرایی ، زمان کمی نیست !
نسلی سوخت تا آتش آن روشنگر راه آینده باشد ؛ اگر چشمهایمان را باز کنیم و ببینیم !

همایون نادری فر
عضوی از نسل سوخته
26 نوامبر 2014
یک جای دور از میهنی در مسیر تند باد تاریخ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر