با شما تا آزادی - 2


بنام حقوق بشر

پیروزی جمهوری خواهان و بدست گرفتن اکثریت سنای آمریکا و نیز مجلس نمایندگان که از سال 2006 همواره تحت سیطره دمکراتها بود ؛ رویداد مهمی است که می تواند بر روند مبارزات آزادیخواهانه اپوزیسیون واقعی ایران نیز تاثیر گذار باشد
.

 1 - تجربه تاریخ سیاسی نشان داده است که موضع جمهوری خواهان نسبت به رژیم جمهوری اسلامی ایران ،همواره سختگیرانه بوده و کمتر از دمکراتها ،شاهد مماشات آنان با جنایت های رژیم در داخل و ماجراجویی های آن در خارج از کشور بوده ایم .
به نظر می رسد شرایط کنونی سنای آمریکا ، فرصت را به اپوزیسیون ایرانی بدهد تا با لابی گری و آگاهی رسانی درست به نمایندگان مجلس و سنای آمریکا ، از مصوبات و تصمیمات دولت اوباما در جهت مدارا و مماشات با رژیم اسلامی ایران ،جلوگیری بعمل آورده و موضوع نقض حقوق بشر را اولویت اول مذاکرات غرب و بخصوص آمریکا با این رژیم قرار دهند .

2 – از سوی دیگر لابی جمهوری اسلامی و بخصوص باند تریتا پارسی که همواره رفیق چای عصرانه نمایندگان حزب دمکرات آمریکا بوده اند،با این اتفاق در موضع ضعف قرار گرفته و فرصت مناسبی پیش خواهد آمد تا بیش از پیش از توطئه های صد منافع ملی آنان پرده برداشته شود که این مهم حتما از سوی دوستان فرهیخته ای چون جناب داعی مد نظر قرار خواهد گرفت .

3 – اد رویس بعنوان رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مخالفت با روند مماشات دولت آمریکا در مورد توافقات هسته ای با رژیم اسلامی ایران  4 نوامبر2014 در مصاحبه اختصاصی با صدای فارسی آمریکا ،اذعان کرد که آمریکا نباید اشتباه 20 سال قبل خود  را که در مورد کره شمالی انجام داد ،این بار در مورد رژیم اسلامی ایران  تکرار کند .
در نوامبر 2013 یعنی حدود یک سال قبل نوشته ای تحت عنوان "تحولات هسته ای کره شمالی، اتفاقی که ظاهرا جهان نمی‌خواهد از آن درس بگیرد " به قلم و تحقیق خودم منتشر شد و در مورد این مهم و بررسی مشابهت های برنامه اتمی کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران آگاهی رسانی گردید ،ولی متاسفانه در برنامه آگاهی رسانی هیچ سازمان و گروهی از اپوزیسیون قرار نگرفت و تنها در چند سایت از جمله در سایت کیهان لندن منتشر شد که آن هم بعدها به علت نامعلوم حذف گردید !

آنچه مسلم است ،جمهوری اسلامی با هزینه کردن میلیاردها دلار تنها به دنبال تامین سوخت اندک برای تنها نیروگاه اتمی خود در این برهه از زمان نیست وهدف بزرگتری را دنبال می کند که همانا بیمه کردن حیات و بقای رژیم و بالا بردن توان دکترین تهاجمی و تدافعی رژیم است و در ادامه آن ،با الگو گرفتن از نظام مدیریتی از نوع استالینی ، جامعه ای چون جامعه کره شمالی و شرایط آن کشور را برای ایران و ایرانیان متصور شده است .و با اتکا بر قدرت سلاح اتمی ، برگ برنده خود را در معادلات جهانی به رخ جامعه بین الملل خواهد کشید .
تلاش اپوزیسیون خارج از کشور در آگاه نمودن جامعه جهانی در عدم اعتماد به رژیم مذهبی جمهوری اسلامی که موضوع "تقیه " از باورهای ایدئولوژیک آن است ؛ می تواند سرنوشت ایران را از تبدیل شدن به کره شمالی دوم نجات دهد .
((  تقیه چیست ؟ ))
با توجه به تکرار چندین باره موضوع فتوای ایت اله خامنه ای بعنوان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر حرام بودن ساخت سلاح اتمی ،که از سوی باراک اوباما و وزیر خارجه اش ،بارها در سخنرانی ها مطرح شده است ،باید این ساده اندیشان را با مثالی ساده آگاه ساخت که زمانی در ایران و با فتوای آیت اله خمینی ،بازی شطرنج حرام بود که بعدها بنا به ملاحظاتی آزاد گردید !
و یا باید این مهم را فراموش نکنند که در فقه شیعه ،فتوای هر شخصی تا زمانی که زنده است ،نافذ بوده و پس از آن مجتهد بعدی و در این مسئله ،رهبر بعدی می تواند فتوای دیگری را صادر کند ؛که با توجه به بیماری رهبر فعلی رژیم ،احتمالا این موضوع ،یکی از سناریوهای مورد نظر اتاق فکر رژیم در برجسته کردن موضوع فتوای آیت اله خامنه ای است .

پاینده ایران

همایون نادری فر

 14آبان ماه 1393

پی نوشت : 

 پاسخ کیهان لندن به چرایی حذف مقالات از سایت 
6 نوامبر 2014 :

((آقای نادری فر گرامی
اگر مطالب شما تا ماه مارس 2014 در سایت کیهان لندن، کیهان آنلاین، منتشر شده، باید به اطلاعتان برسانیم که متأسفانه به دلایلی که خارج از اختیار ما بوده، مطالبی که تا آن تاریخ منتشر شده اند، از دسترس ما و هم چنین آرشیو مجازی کیهان خارج شده و ما در حال حاضر قادر به بازآفرینی آنها نیستیم.
از این بابت بسیار متأسفیم چرا که خود کیهان نیز از اینکه آن مطالب را نمی توان در آرشیو مجازی یافت، بسیار ناخشنود است.

کیهانِ شما، کیهان آنلاین، لندن))



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر