هوشیار باشیم .خطری که نادیده گرفته می شود!



هم میهنانم
موضوع مهمی ،مدتی است که ذهن مرا درگیر خود کرده است !
در روزهای اخیر خبرهای مربوط به کمکهای تسلیحاتی به گروههای کرد و شبهه نظامیان درگیر با نیروهای تندرو و وحشی دولت اسلامی شام و عراق از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی را می شنویم و از اخبار پیروزی های آنها خوشحالیم .
ولیکن آنچه که به آن پرداخته نمی شود ،خطر بالقوه ای است که از عدم مدیریت و توانایی جمع آوری این سلاحها از سوی دولت عراق و پس از اتمام جنگ ،بوجود خواهد آمد؛ کاری که عملا غیر قابل کنترل و ناممکن به نظر می رسد !
بر کسی پنهان نیست که تعدادی از سازمانها و گروههای تجزیه طلب کرد ایرانی در دفاع از هم تباران و کردهای منطقه خود مختار کردستان عراق در برابر داعشیان ،وارد این جنگ شده اند و طبعا از کمکهای تسلیحاتی نیز در پی تصمیم کمک غیر مستقیم دول غربی ،بی بهره نیستند و این مهم در آینده می تواند تمامیت ارضی ابران را به خطر انداخته و حتی باعث به هم خوردن توازن قدرت میان اقوام کرد و ترک منطقه که همواره دارای اختلافات ارضی بوده اند ،شده و در نهایت به نا امنی و آشوب ،بخصوص در مناطق کرد و ترک نشین ایران در محاورت کردستان عراق بیانجامد .
پر واضح است که دست زدن به چنین اقدامی از سوی سیاستمداران آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی و عرب منطقه ،در حالی که می توانستند مستقیما و در مدتی خیلی کوتاه ،با نیروهای بین المللی ،داعشیان را با شکست مواجه سازند ؛ مبنی بر کمکهای تسلیحاتی به گروههایی که متعهد به قوانین بین المللی نیستند و رویکرد و سیاست احترام به مرزهای سیاسی کشورها را ندارند ،در خوشبینانه ترین حالت ،نشان از حماقت آنان و در بدترین حالت نشان از توطئه و نقشه شومی است که می تواند در ادامه تلاشهای نیم قرن گذشته ،برای تجزیه و تضعیف ایران باشد .
ادامه حیات جمهوری اسلامی و سو مدیریت و عدم رویکرد سیاسی و اجتماعی آن در حهت منافع ملی کشور ،باعث گردیده است که بیشتر از هر زمان دیگر ،اوضاع برای شیطنت فرزندان نامشروع برنارد لوئیس انگلیسی ،فراهم گردد .
ایرانی هوشیار باش و فراموش نکن که :
گاهی وقتها خیلی زود ،دیر می شود !

همایون نادری فر
9 آگوست 2014

۱ نظر:

  1. من هم دقیقا از مدتی قبل به این مسئله فکر کرده بودم به نظر من هم ارسال تسلیحات به کردهای عراق از سوی غربیها اصلا کار درستی نبوده است.

    پاسخحذف