صدای سیامک ها و حسین ها باشیم


بعد از این‏که  در سال 87 ،امیررضا میرصیافی نویسنده وبلاگ " روز نگار"  را درزندان کشتند، فضای جامعه ایرانی وبلاگ‌ نویس در شوک ناخواسته ای فرو رفت. سازمان‏ها و گروههایی که در اعتراض به این جنایت حرکت کردند، فعالیت‌شان محدود به همان دوره بود و بعد ها دیگر به این فعالیت ادامه ندادند! در حالی‏که در پنج سال اخیر وبلاگ‏نویسی و شبکه ‏های اجتماعی همیشه ابزار اول برای ارتباط گرفتن با ایران بوده است
.
در ادامه این سالها به تناوب شاهد دستگیری ها و قتلهایی در میان جامعه نویسندگان و کنشگران فضای مجازی بودیم که باید اعتراف کرد،درصد بالای آگاهی های جامعه امروزی ،مدیون تلاش این جامعه گمنام  و بیشتر با نام مستعار ،بخصوص در داخل کشور بوده است .
رفتار دور از انسانیت و وحشیانه رژیم با حسین رونقی و نیز قتل ستار بهشتی در روزهای نه چندان دور ، بار دیگر توجه محافل داخلی و بین المللی را به برخوردهای سیستماتیک رژیم جمهوری اسلامی با فعالین وب ،جلب نمود .
آنچه امروز باید بیش از پیش به آن پرداخت و اجازه نداد تا بار دیگر اسیر فراموشکاری مزمن ما ایرانیان شود !؛ شرایط اسفناک زندانیان وبلاگ نویس و وب نگار در کنار دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی است .
سیامک پور شجری نیز یکی از وبلاگ نویسان پر توانی است که جمعیت آگاه ایرانیان ،به او مدیون است .

صدای سیامک ها و حسین ها باشیم .
همایون نادری فر
28 مارس 2014
یک جای خیلی دور از میهن !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر