آیا ایران به انرژی هسته ای برای تولید برق نیاز دارد ؟!





" نیروگاه‌های خورشیدی آلمان یک سال پیش با تولید ۲۲ گیگاوات ساعت انرژی (در وسط روز) رکورد جهانی را جابجا کردند. این حجم تولید معادل کارکرد ۲۰ نیروگاه هسته‌ای است:

سرمایه‌گذاری آلمان روی انرژی خورشیدی در شرایطی است که آسمان شهری مثل برلین، پایتخت آلمان، به طور متوسط در سال بیش از ۸۵ درصد ابری است
15 درصد روزهای آفتابی در بهترین حالت مصادف با تابستان است وتعداد ساعات آفتابی برابر است با:

15%*365*12h

برابر با 657 ساعت در سال.

اگر مناطق اندک شمال ایران را در نظر نگیریم و برای بقیه مناطق با تقریب هوای شهر تهران را ملاک قرار دهیم طبق نظر شهرداری تهران به طور متوسط 6.48 ساعت آفتاب در روز محاسبه شده است که در سال برابر با 2365 ساعت است

این عدد 3.6 برابر ساعات آفتابی برلین بوده و بدان معنی ست که با نصب نیروگاه های خورشیدی مناسب می توان در بهترین حالت بیش از هفتاد برابر نیروگاه اتمی برق تولید کرد. همچنین در کشور بادخیزی مثل ایران توان برق تولیدی توربین های بادی نیز قابل افزودن به این عدد است. همه این موارد انرژی های پاک، تجدیدپذیر و پایدار است و همه کشورهای پیشرفته دنیا با کمال میل حاضر به نصب و راه اندازی آن هستند."

حال سئوال اینجاست...اصرار برای داشتن نیروگاه اتمی و غنی سازی اورانیوم  در جمهوری اسلامی که حاکم فعلی ایران است ،برای چیست؟!

تحمیل اینهمه هزینه مالی به قیمت تحریمها و از هم پاشیدن بنیانهای اقتصادی کشور و در ادامه آن فشاراقتصادی طاقت فرسا بر مردم ایران ،به خاطر اجرای پروژه هسته ای ،برای چیست؟!

آیا انرژی هسته ای به این قیمت حق مسلم ماست؟!

تو خود بخوان حدیث این محفل!...

همایون نادری فر
 22 تیرماه 1392 خورشیدی

۲ نظر:

  1. این واقعا ساده لوحانه است که تصور کنیم جمهوری اسلامی این همه هزینه متحمل شده برای رفاه مردم و تولید انرژی پاک هدف از این بازی سیاسی انحراف افکار عمومی داخلی و خارجی از توجه به سایر مسائل است.

    پاسخحذف
  2. حتی یک خر هم میتواند بفهمد که اینها دنبال بمب هستند شاید هم فراماسونری جهانی به دنبال یک جنگ هسته ای بین اسراییل و ایران طبق برنامه این سازمان است ....تف بر اوباما و غرب که این دو اولاد حرامزاده آخوند واسراییل را هواداری میکنند

    پاسخحذف